arturia v collection

bjonson

Ouwe rot
hoi mensen,

ik ben van plan om de arturia v collection 3 te kopen vraag me alleen af hoe deze klinken?
mensen met ervaring laat jullie horen :)

het gaat om de volgende plugin's:
Mini V & Modular V
CS-80V
ARP2600V,
Prophet V & Prophet VS
Jupiter 8-V
Oberheim SEM V
Wurlitzer V
Spark Vintage
Analog Laboratory.

Ik vind ze ook heerlijk klinken en werken! Heb ook geen idee in hoeverre het geluid dicht bij het origineel komt.. Heb wel een keer een filmpje gezien waarin de JP8v werd vergeleken met het origineel en dat klonk schrikbarend gelijk!

Ze klinken in mijn oren geweldig.

Mocht je ook een Arturia controller erbij overwegen: eerst uitproberen, ik vond het klavier van mijn Analog Experience onspeelbaar licht.

Ik heb een tijdje met de Jupiter-8V gespeelt in vond het een erg goed klinkende synth. Of hij hetzelfde klinkt zoals het origineel dat gaat misschien een beetje ver, maar had duidelijk een eigen karakter.

Ik vind het jammer dat de Arturia Brass niet in de v3 pakket zit!

met de huidige stand van de euro en handig gebruik van aanbiedingen heb ik net voor 194 euro de v3 collection kunnen kopen van een Amerikaanse webshop terwijl hij normaal 429 euro kost van Arturia zelf!

met de huidige stand van de euro en handig gebruik van aanbiedingen heb ik net voor 194 euro de v3 collection kunnen kopen van een Amerikaanse webshop terwijl hij normaal 429 euro kost van Arturia zelf!
Zeker een download en via eBay?

Tja ik vind de VST's best goed klinken, origineel kan ik niet over meepraten...kan ze niet kwijt en heb ze ook niet op zolder staan de originele knapen.
Alleen wel typisch dat de controllers van Arturia niet alle belangrijke knopjes kunnen bedienen, ondanks dat ik ze er wel erg vet uit vindt zien.

Ik heb destijds de V collection gekregn van Arturia om te reviewen.

Bij installatie een hoop gedoe gehad om de software werken te krijgen via de e-licenser. Uiteindelijk wel gelukt, en vervolgens nooit meer problemen gehad.

Alle VST bieden meerwaarde als virtuele synth zijnde. Ga je ze 1 op 1 vergelijken met 'the real deal' dan zijn veel mensen minder enthousiast. Ik vind het in ieder geval fijne instrumenten. En besides ben ik verliefd geworden op de SEM V.

Back