Korg Radias verspringende parameters...

Euphorica

Strange Substance
Mijn 7 jaar oude radias begint kuren te vertonen,de lfo intensity,masterfx dry\wet en de pitch van osc2 verspringen af en toe zomaar, dat geeft soms verrassende sounds :p maar begint best iritant te worden als je net aan het opnemen bent en de pitch van osc2 verspringt ineens.
Het is iig geen midiprobleem en ik verdenk de potmeters, maar mischien is hier iemand die het probleem kent en heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Herkenbaar. Het ligt aan de kwalitatief slechte potmeters.

In mijn Radias heb ik er ook 2 vervangen. De potmeters kwamen bij de importeur Voerman Amersfoort vandaan. Het is wel een redelijk klusje om ze te vervangen, want zowat alles moet uit elkaar geschroefd en zo.

En dan natuurlijk het vervangen zelf. Het los solderen van de defecte potmeters is best een lastig klusje omdat de potmeter met 5 contactpunten vast gesoldeerd is. Je moet dus wel wat ervaring hebben wil je dit doen zonder meer schade toe te brengen, maar het kan ;-)

En anders ter reparatie aanbieden..?

Aha, thanks voor je antwoord! ik heb wel leren solderen met mijn elektra opleiding,maar ik denk dat ik het beter over kan laten aan een vakman, iemand een tip voor een goede synthmonteur in de buurt van Zwolle?

Heb er ook last van ja, kan erg vervelend zijn! Maar ik merk wel dat als ik een paar keer flink op en neer draai aan de pots dat ze dan weer een hele tijd normaal werken.

Vervelend, dat had ik ook met mijn Supernova. Success!

Back