[Techno] Hooverblade - Deadlock

spdk

ech wel
Hallo,

Ik heb samen met mijn aardige broer, Jeroen, onderstaande track gemaakt. We hebben de track naar wat labels gestuurd, maar eigenlijk niets meer op terug gehoord.

Wat denken jullie, is het wat?
Kennen jullie labels die dit misschien uit willen brengen?

Alvast hartelijk bedankt voor je tijd en aandacht!

Patrick

Jay30k en ik hebben ons nummer "They are you" naar 40 platenmaatschappijen, radiostations, dj's, enz.. verstuurd en ik heb er GEEN ENKELE reaktie op teruggehad, dus ik weet hoe dat moet voelen.

Je plaatje vind ik wel mooi, chill en cool, maar ik vind het net niet goed genoeg om naar labels te sturen.. Het springt er niet bovenuit. Hier in Belgie zeggen ze : "13 in een dozijn".

Maar alleszins heel veel succes en ik hoop alsnog dat jullie getekend worden.

ik vind hem ook lekker maar heb ook wel wat opbouwende kritiek!

Die bassline is lekker maar voor een track van ruim 9 minuten te simpel. daar valt meer uit te halen! misschien wat variatie na een tijdje of in plaats van de 2 bar loop een 4 bar loop of zo...

ten tweede: die break is wel errug lang, twee minuten. Dan vraag je wel veel van de luisteraar. als ik op de dansvloer sta is twee minuten echt lang, daarvoor gebeurt er te weinig in de break.

de achtergrond geluiden (bijv die er in komen op 1 minuut,) mogen wel wat meer aanwezig zijn in de mix, net als je percussie.

verder vind ik het wel echt een super lekkere groove die er in jullie track zit!

Cheers,
C

wow.. ik ben nog niet wakker ipv ''jeroen'' las ik ''samen met mijn vader'' :P. heheheh.. lmao
/
Maar het instap-niveau is anno-nu echt HOOG kan ik je zeggen of het moet belachelijk commercieel zijn. Ik kwam ook nergens behalve bij een label wat achteraf een slecht idee was (amateur label).
heb nu zelf een label en sta ook bij beatport ingeschreven

Mix is idd nog niet goed genoeg. Wat Pad zegt post hierboven... En qua arrangement wat chielos zegt'.
Slecht is de track niet maar de break te lang... als beginner kan je de break beter 30- 45sec houden/ en het mist nog wat elementen en geluiden zegmaar.
Lange stukken met te weinig variatie zegmaar. beat is goed... flow is ook goed. Op zich goede track alleen nog wat kaal.

Bij zon track zoals dit zou ik ook gewoon meteen een gruwelijk effect erin knallen bij de eerste seconden ... en dan om de 8-16bars minimaal een duidelijk effect wat je als sfeer creeert in je track
niet moeilijk ... gewoon een effect wat kant en klaar is uit een VEH pack oid

hier een goed voorbeeld van techno met goede elementen
https://soundcloud.com/maverickz/maverickz-john-sparks-sinners

beetje overdreven voorbeeld maar wel duidelijk wat er gebeurd.

BTW dit is een van mijn tracks ff voor de fun
https://soundcloud.com/avlmusic/avl-the-alchemist

Laatst gewijzigd:
hehe, ben je zo'n fan van die knakker of zittie op je label }:|
die ben ik nl al vaker tegen gekomen.
wel echt een dikke track idd!

"als beginner kan je de break beter 30- 45sec houden/ en het mist nog wat elementen en geluiden zegmaar. "

Als beginner? Ik vind dit niet klinken als een beginners track hoor... Verder is het vrij makkelijk advies om te zeggen dat er 'wat geluiden en elementen missen'. Misschien fijn als ze weten wat je vind dat er mist ;). Met een bij elkaar geraapt zooitje random geluiden uit een samplepack ga je het niet redden in elk geval.

"Bij zon track zoals dit zou ik ook gewoon meteen een gruwelijk effect erin knallen bij de eerste seconden ... en dan om de 8-16bars minimaal een duidelijk effect wat je als sfeer creeert in je track"

Slecht advies imo. Je track volplempen met random samples uit een samplepack brengt je nergens. Dit is een vrij diepe, bijna minimale techno track. Dat past niet. Zoals de track van Maverick heeft 0 raakvlak met deze stijl/sound keuze.Ben het er wel mee eens dat je, om (kleine) breaks te initiëren, en los te laten gaan, je wat FX kan toevoegen in de vorm van noise, delayed samples, of eigen swoesj FX die in de sound passen van de track.

Ik vind het sfeertje in de track erg lekker. De groove is lekker ook. Mooie subtiele synthjes en geluiden. Maar het mist inderdaad wat zaken in arrangement die de boel interessant houdt. Verder is mix zoals gezegd niet echt goed. Het laag klinkt wat wollig en ligt teveel op de voorgrond. Oh en hoe de track er weer droogjes induikt na de break trek ik ook wel goed :).

Simpele fixjes die goed zouden kunnen werken, is na de korte breaks, als de beat er weer in komt, whitenoise triggeren met een redelijke release. Dat geeft vaak een prettig effect. Wat jullie ook zouden kunnen doen is een mooie korte clap uitzoeken en deze elke 16e noot programmeren en vervolgens met velocity of volume automation deze in en uit laten faden. Of 1 clap laten triggeren met een 1/16 delay er op en ook in/uitfaden op mooie momenten. Dan kan wat afstand overbruggen om de boel interessant te houden. Beetje moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel, maar misschien kun je er wat mee. Het zou erg goed passen in elk geval.

Over de break: De reverb die jullie gebruiken voor de gehele break vind ik erg lelijk. Het klinkt alsof de track zich naar een badkamer veplaatst. Ik zou de gehele break nog eens onder de loep nemen en wat complexer maken.

Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel. Succes. hier zit potentie in!

Yo,

Cool zoveel reacties, ik heb jaren terug ook wel eens tracks gepost, maar nooit veel feedback gekregen. Dat jullie de moeite nemen om kritiek te leveren vind ik te gek. Ook al zijn de gemaakte punten soms tegenstrijdig, begrijp ik wel waarom de kritiek er is.

We zijn nu een half jaar bezig geweest met deze track en we zijn hem spuugzat, jullie tips neem ik in ieder geval mee voor een nieuwe track, misschien dat we deze later nog eens oppoetsen. Overigens hoop ik dat er nog veel meer tips in deze draad worden gepost en nu a ik die tracks van A87 luisteren.

Groet,

Patrick

@A87 ik heb je tracks met 'goede elementen' geluisterd, knap gemaakt! Ik heb alleen geen flauw idee wat ik uit die tracks toe zou kunnen passen in onze muziek, het is in mijn beleving een hele andere tak van sport.

Als ik het mis heb, dan hoor ik het graag!

Ik houd wel van dit minimale stijltje. Ff downloadbaar maken en dan gewoon zo laten en op naar de volgende...;)

Ik verslikte me ook even..Techno..Klinkt meer als commerciële electro house

In Amerika wel ja. Daar noemen ze techno wat wij 'dance' zouden noemen. In Europa is techno een subgenre. Welliswaar erg breed, maar dat maverick nummer heeft niets met techno te maken. Ik vind de tracks van A87 ook niet echt per sé onder techno te vallen om eerlijk te zijn. Maar dat is persoonlijk.

Edit:Bedenk me nu dat Chielos dat waarschijnlijk niet serieus bedoelde :P

Amerika, Amerika, driemaal in de rondte van je hopsasa.

Techno moet een beetje smerig klinken, niet clean, met knallende kicks en subbassen, repeterende stabs, percussie of minimale synthloopjes en effecten erdoor. Liefst in een set waarbij er dingen live meelopen en er wordt geïmproviseerd.

Oke, ik ben een fan van Speedy J :P

Back