wat in te bouwen in een su700?

Lukast

ruisend lid
Een half jaar geleden is de zipdrijf uit mijn su700 verloren gegaan aan de infameuze "click of death"
nu wil ik haar toch wel heel graag weer oplappen.

Ik heb een scsi naar ide converter tot mijn beschikking en ik heb met mijn boeren verstand en een harde schijf eraan gehangen maar dit lijkt toch niet echt zo te werken.

Zijn er hier mensen met enige ervaring op dit gebied want googlen levert mij alleen maar een hoop frustratie op.

Groet!
Lucas

Ik heb geen verstand van de SU700. Ik heb wel een externe card reader gebouwd met een SCSI naar IDE bridge ertussen en enkele "echte" SCSI card readers in samplers gezet.
Het model SCSI IDE brigde welke ik heb gebruikt was een Yamaha v769970. Even uit mijn hoofd zit er een jumper op met Master" en "slave". Deze moet je op master zetten.
Vervolgens heb je nog te maken met SCSI ID nummers van je sampler en harddisk (of in mijn geval cardreaders).
De harddisk moet een andere ID hebben dan de sampler zelf.
Vervolgens moet het begin en het eind van een SCSI keten geterminate worden. Als je de harddisk inbouwd in een sampler is dat de sampler zelf en de harddisk. De meeste samplers zijn standaard geterminate.

Thnx voor de info HUEY

als ik nou zo'n dink achter de scsi converter hang ???
KLIK

Dat komt volgens mij op hetzelfde neer als een een IDE-CF reader welke ik heb gebruikt (van Conrad electronics).
Een kleine correctie: De master/slave setting/jumper zit op de IDE-CF reader. De SCSI ID en termination settings/jumpers zitten op de SCSI-IDE converter.
Welk model SCSI-IDE converter gebruik je?

Voor het geval je hem nog niet had de manual:

Note:
Ook al heb je een "werkende combinatie" van SCSI-IDE converter + IDE reader (CF of SD) is er nog geen garantie dat deze werkt met de Yamaha SU700.

De cardreader welke ik heb gebouwd heb ik getest (formatteren, lezen en saven) met de AKAI S1100, S3000XL, CD3000XL en S3200XL. Dit werkt perfect met zowel fixed als removable CF cards.
Ik heb dezelfde combinatie getest met mijn Ensoniq ASR-X, maar dat werkt niet echt lekker. Met Fixed/Industrial CF cards, werkt het gedeeltelijk.
Ik heb een cardreader ooit gekocht bij SCSI4Samplers speciaal voor mijn ASR-X. Deze werkt wel perfect maar hier is een ACARD AEC-7720u SCSI-IDE converter gebruikt.

Attachments

• YAM-IDESCSI-CONVERT.pdf
    86,4 KB · Bekeken: 114
Back