Flow (Jarg&Rich)

R. Koppes

Ouwe rot
Jazeker weer eens een trackje gemaakt.
Een snelle one-taker, alles weer met het handje ingespeelt.
Roland R8 - Wavedrum - Gitaren - En met de 'nieuwe' AX80 wat synth sounds toegevoegd..
Alles opgenomen met Reaper > wat een tof pakket !!

Tis eigenlijk goed geschikt voor een spannende game...denken we ?!

Ben benieuwd wat men er van vind...

Heel lekker duister sfeertje. Me like!

Wat ik niet helemaal lekker vind, zijn de kick en bas. Hier kan iets meer groove in. Het hoeft uiteraard niet de pan uit te grooven, maar ze werken nu niet helemaal lekker samen. Het voelt een beetje alsof de kick en de bas hun eigen groove hebben. Ook het geluid van de kick vind ik niet echt passend, en hij mist wat dynamiek. Wat ik meestal doe bij een dubbele kick, is de velocity van een van de twee wat lager zetten. Dan klinkt het wat natuurlijker.

Ik denk dat een droge 808 kick ook wat beter past. Deze kick is té aanwezig. Je kunt ook in plaats van het velocity truukje, 2 verschillende kicks gebruiken wanneer er 2 kicks vlak achter elkaar triggeren. Oh en op het einde clipt de boel ;) Verder erg tof! Ik vind vooral de percussieve effecten erg fijn.

Dank voor de nuttige info... ik zal er nog eens naar kijken/luisteren..
Die dubbel kick komen uit de R8 en de flam funktie heeft blijkbaar 100%.. is niet fraai..
Die percussie komen uit de Wavedrum, zonder extra processing... fijn apparaat...!

Back