dreammer, ik veronderstel dat je die dan uitzette eens je opnam? want anders is dit een extra onnodig schakel in je signaalpad....
vraagje: computercrashes (die zijn er bijna nooit, maar goed), worden die naar je main mix outputs geleid? of als je audio-interface crasht?
Ik heb geen computers in de studio, ik heb een 3de hands laptopje voor wat renoise werk en wat librarian gedoe.. kan je wel vertellen, als screamtracker 25jaar geleden crashte was het gewoon einde oefening.. maar sinds windows leiden crashes gewoon van hele harde en nare idm achtige geluiden tot gewoon keihard piepen..
Maargoed, over me compressor/limiter in me oude studio.. nee die ging gewoon nooit uit
en die werd bijna nooit aangepast..
de meeste audio kwam uit een mc909 die ging via mengpaneel
door allerlei gedoe en dan weer terug de mc909 in.. die had een multiband compressor.
dus de mainmix klonk eigenlijk al zoals ik m wilde hebben.. op wat piekjes en blabla na
en die waren weg nadat die limiter in de mainmix zat... de mainmix out ging dan naar de videorecorder (was hdd-recorder van centronic) en die zat weer vast aan een tv..
opnames zo vanuit de studio youtube op

uiteindelijk ben ik dingen anders gaan opnemen
maar als eh basis om me techniekjes te oefenen en dergelijke vond ik het prachtig, kon gewoon rammen met me spul zonder dat iets stuk ging...
eerlijk is eerlijk.. ik ben niet het type wat let op audio-kwaliteit, of hi fidelity, of laten we lekker duur doen zodat ik ook "profi-spullen" heb

... Ja, ik heb wel wat high-end prosumer gear.. maar dat kwam "perongelijk" niet expres gekocht op Wow nu heb ik echt spul ipv speelgoed..
gewoon random gekozen linkje als voorbeeld
hier was ik bezig met drum&bass gedoe, maar dan eh de ome dromer manier.. lekker vaag en dirty (en hier en daar de tel kwijt) mag je zelf bepalen hoe slecht je het vind.
mischien valt het je zelfs wel mee

als je het wil vergelijken met nieuwer spul.. het omslag punt van studio A naar studio B kwam ongeveer na "I am the keeper... v1.006" en "the bag"
daarna is het meer elektron-spul, een digitale mixer/recorder en een laptopje met renoise