Upfront <<techno>>

djtt

Big stupid grin
Beste leden van het Synthforum.

Ik heb mij een beetje misdragen in Cubase. :duivels: Deze track is wat harder geworden als wat ik normaal maak. Is een oudje, ik heb de basis al in 2009 gemaakt, nu de inspiratie om hem af te werken...
Ben benieuwd wat jullie hiervan denken!

Gr,

Ted

https://soundcloud.com/djtt-1/djtt-upfront

Wel wat chaotisch door het tempo. Ik zou het tempo wat langzamer zetten, of een ander kick kiezen.

Wat is dat basgeluid die op 0:54 erin komt?

Correctie, niets aan het tempo doen, op 2:19 klinkt het prima.

Cool, thx voor je feedback! Ik heb een lager tempo geprobeerd, maar dan verliest hij een hoop energie... 139.8 is ook wel wat aan de snelle kant tegenwoordig... Maar goed, maakt niet uit!
Dat bass geluid is 'slechts' de release van de kick die ik open gooi.

Ik ben zelf een technoliefhebber, dus ik ben benieuwd ;)

Die kick is wel strak man, nice. Hij gaat lekker los.. Leuke geluiden, lekkere groove.. tjak tjak, die high hats zijn wel super.. Kan gerust gedraaid worden in een club.

Goed gedaan man !!

Thx man! Wat vinden jullie van de track mixtechnisch?

Hehe lekker old scool techno! Klinkt een beetje begin jaren 90 :)

Ik vind de kick erg 'out of key' klinken als je begrijpt wat ik bedoel. Kicks en bas zijn belangrijk om in de toonhoogte van de track te programmeren. Dit kan betekenen dat je een kick moet vinden die in de toonhoogte van de track past, of dat je deze een beetje transposed. Dit kan natuurlijk maar minimaal, omdat anders de kick verpest wordt, maar het valt te proberen.

Ook zou wat sidechain compressie op de percussie niet misstaan. Met name op de highats en ride.

Edit: na nog een keer luisteren: Uit hoeveel layers bestaat de kick? Het is volgens mij een gedeelte van de kick die me niet helemaal lekker in het gehoor ligt. mid/hoog gedeelte van de kick.

Thx voor de feedback!

De kick is gewoon een standaard sample uit cubase, enkel een beetje eq, compressie en distortion er overheen. Niks speciaals dus. Ervaar je dit door de hele track heen? Of alleen als de distortion aan staat?

Die sidechain ga ik uitproberen, ik denk dat het inderdaad niet zal misstaan!

Leuke track, heeft inderdaad een 1995-2000 vibe en daar is helemaal niks mis mee! :okdan:

Thx LFLC en Acidfever! Ik ga van het weekend maar eens verder met deze track!

Back