Reparateur electrische viool Amsterdam?

T.E.L.

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik heb een mooie electrische viool, waar nu geen geluid meer uitkomt, alleen gebrom. Het lijkt alsof er iets is los geschoten van de jack, binnenin. Want als ik het een beetje beweeg, komt er zo nu en dan weer iets uit.

Ik woon in Amsterdam. Dijkman Muziek weet niet wat ze ermee moeten, en de violenbouwers in de regio hebben alleen verstand van akoestische instrumenten. De viool is gebouwd in Friesland, maar ik ken de bouwer niet (2e eigenaar)

Dus lijkt mij de enige resterende optie om een synth reparateur in te schakelen. Heeft iemand een goede suggestie in regio Amsterdam? Ik heb iemand die zich Marc Marc noemt gevonden, maar nog geen antwoord.

Waarschijnlijk moet de viool gewoon open en iets gesoldeerd worden, maar ik durf het niet aan. Het is m'n favoriete niet-synth instrument, en niet echt te vervangen.

Bij voorbaat dank.

Thomas

Laatst gewijzigd:
Meer iets voor (electrische) gitaarbouwers of reparateurs, zou geen probleem moeten zijn in Amsterdam.

Meer iets voor (electrische) gitaarbouwers of reparateurs, zou geen probleem moeten zijn in Amsterdam.

Ja, dat dacht ik ook. Maar de reparateur van Dijkman wilde er niks mee, terwijl hij netjes m'n electrische guitaar repareerde (die een gelijkaardig probleem) had. Maar PWM to the rescue! Ik ben ook benieuwd hoe de binnenkant eruitziet.

k'ben wel benieuwd naar het soort synthese van deze electrische viool...

dus...

Met een elementje is het vergelijkbaar met een electrische gitaar. Niks synthese dus maar omzetting van door strijkstok, pluk en/of feedback opgewekte trillingsbeweging van snaar en kast in een electrisch signal middels een imperfecte transducer en omgekeerd via een versterker naar een speaker. Vermoed ik.

Geduld is een schoone zaak.

Geduld is een schoone zaak.

k'ben wel benieuwd naar het soort synthese van deze electrische viool...

Ik ben meer benieuwd naar: waar is het geduld van de hedendaagse menssch gebleven.
: om 09:19 een repair-request sturen en dan kort daarop op syntforum melden dat je nog geen antwoord hebt gehad van die gast die zich Marc Marc noemt .

Antwoord heeft ie trouwens wel gekregen: nog dezelfde dag. Met als advies synthrepair eens te proberen.

PWM: succes met de reparatie!

Iemand die zich Marc Marc noemt.

P.S. I
Verder geen (voor mij) boeiende topics dus, hoer(!) maar op gereargeerd

P.S.II
? Iemand nog leuke suggesties voor een hittegolftoppic?
Mijn bijdrage: Teveel warmteontwikkeling in synth's niet nodig!

met vriendelijke groet,

Marc

Met een elementje is het vergelijkbaar met een electrische gitaar. Niks synthese dus maar omzetting van door strijkstok, pluk en/of feedback opgewekte trillingsbeweging van snaar en kast in een electrisch signal middels een imperfecte transducer en omgekeerd via een versterker naar een speaker. Vermoed ik.
daarom...

ik woon in Amsterdam en heb ervaring met electronische en akoestische instrumentbouw en reparatie. vooral ook gitaren

als je nog hulp nodig hebt bericht je me maar!

PWM, zeer bedankt voor de perfecte reparatie! En leuk om voor het eerst een modulaire setup te zien

@MarsMusica: Bedankt!

@Marcmarc: het was bedoeld als ter informatie, mocht je hier ook aanwezig zijn dan wist je dat het dezelfde persoon was die je mailde. Geen kritiek op je reactiesnelheid dus, maar bedankt voor de snelle terugkoppeling (anders zou ik het trouwens met je eens zijn)

ok, en nu een stukkie Paganini als zomer-toegiftje! :-)

"nie bij de pakken neerzitten, Paganini!"

ok, en nu een stukkie Paganini als zomer-toegiftje! :-)

"nie bij de pakken neerzitten, Paganini!"

Hier is een stukje Paganini :

images

:erm: o wacht, nee da's een stukje pagani..

hehe...als liefhebber van klassieke muziek kan ik zeggen dat een electrische viool veel beter gebruikt kan worden voor meer experimentele muziek

Back