DAW - off beat via midi dmv teveel plugins?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ik ben wat aan het experimenteren en loop tegen een probleem. Mijn DAW loopt tov de rest vh speelgoed off beat als ik een flinke plugin op de master zet.
Kan iemand me uitleggen hoe dat komt? Ik kan me voorstellen dat extra rekenkracht de boel vertraagd maar de software is niet slim genoeg om het uitgaande midi signaal ook te vertragen? Mijn software synths spelen te laat tov mijn drumcomputer. En als ik die plug uitzet speelt ie goed.
De software is de baas ivm midi. Daar begrijp ik het dus niet.

Als ik op maschine ozone 5 loslaat, krijgt de klank vierkante wielen of de jomox of en xoxbox doet zijn ding maar maschine zijn geluid komt later.
Apple imac 21.5 inch 8 gig 3.06 i3 saffire pro 24
Volgende test wordt maschine als plugin in ableton, zelfde plugin, ozone 5 op master en ableton dan als midi baas. Dan heb ik wel sync delay maar ben er nm niet uit welke waarde doet wat ik wil bereiken.

Mastering plugins zoals Ozone voegen vaak een behoorlijke latency toe......

Maar waarom zou je een mastering plugin realtime willen draaien? Normaliter zet je die pas in als al je externe speelgoed als audio in je DAW zit en je mix nog wat laatste tweaks nodig heeft.

Mis ik deze nog?

Gaat voor elke DAW, geluidskaart en midi interface hetzelfde zijn lijkt me..... maar ok. :)

Met deze plug eenzelfde latency hoe dan ook?
Als je alleen de interne geluidskaart gebruikt tov een zware kaart?

Voor mij is het simpel, als je lichte producten gebruikt zal je sneller blijvende last houden van latency, tikken e.d.

Je advies om dit achteraf te doen is wel een goede, maar ik denk dat TS wilt knallen tijdens het muziek maken. Niet doen, je kan beter een goede mix maken en achteraf luisteren wat er nog nodig is.

Ja ik begrijp jullie ivm de mastering, maar ozone kan je ook gebruiken voor enkel op bepaalde dingen te gebruiken uit de daw en dan zal ie ook zijn tol eisen.
Ik hoorde nl onlangs van iemand die mastert dat je best compr enz al gebruikt tijdens het maken zodat je niet helemaal opnieuw moet gaan aanpassen als compr je laatste stap is, op de eindmix, want dan" moet je helemaal opnieuw beginnen"
Ik wil dus inderdaad eigenlijk 2 manieren, ik wil live knallen (voor de fun, thuis) en ik wil los daarvan producen, dus dan ga ik ozone pas scherp zetten als de rest op punt staat.
Je hebt blijkbaar mijn muziekdoos gemist en ai
Ai is ext safire pro en de rest is de xox en de jomox, samen. Apart, ...

Back