novation remote sl mkll 49 ( vertraging??)

timothy

Stamgast
Beste synthforumers,

Ik heb hier een noob vraagje ivm men midikeybord.
Alles werkt maar niet zoals het hoord want ik zit namelijk met een deftige vertraging lijkt wel een delay op te zitten ;{

Mijn novation remote sl mkll is rechtstreeks via usb aangesloten op men pc en de usb verzorgd zowel de power voort keybordje alsook de midi maar, als ik bv een toets indruk dan zit daar bijna een seconde verschil tussen wanneer het geluid uit men monitors komt.maw live spelen is gewoonweg hopeloos op deze manier :(

ik heb al gedacht dat het zou kunnen liggen aan het feit dat de usb te zwak zou kunnen zijn (wat me raar lijkt ) eventueel dan toch poweren met een adaptor ? of ipv de midi overdracht via usb mss beter rechtstreeks van de novation in men soundkaartje ?

ik hoop dat iemand van jullie mij even wat klaarheid kan brengen en/of eventueel een oplossing :okdan:

met voorbaat dank !

mvg,
timothy

Beste,

Dit heb ik reeds gedaan , zonder succes weliswaar.

Asio driver geselecteerd?

Beste,

Alvest bedankt voor deze reacties !

de latecy staat volgens mij goed ingesteld.

asiodriver is eingelijk men soundkaartje.

mvg,

timothy

als het een beetje behoorlijke soundcard is, worden er over het algemeen dedicated ASIO drivers meegeleverd. Die zul je dus ipv je DirectX of andere drivers moeten selecteren. Gebruik je de interne soundcard van je PC of laptop (nee toch hoop ik) dan zou je ASIO4ALL kunnen proberen.

hoi,

de tijd van de soundblasters ligt verre jaren achter mij (algoed 8) )

met men motu 828 mkII had ik dergelijk probleem niet echt .

nu doe ik het verloopig met een M AUDIO FAST TRACK C400.

is niet de vergelijken met de motu maar het probleem had ik hiervoor niet met men fast track c400 .en nu dus wel :stupid

thanx alvast !

Back