Mac pro vs iMac

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Sjoerdw

Ingeburgerd
Graag zou ik de overstap willen maken richting Logic pro 9 en 10 op de Mac dus, maar vraag me af wat ik nu het beste kan aanschaffen.

Zo heb ik bijvoorbeeld een Mac Pro uit 2010 gezien, 8 cores 2.4 GHz, SSD etc..hier zal dan 1 of 2 lsose schermen bij moeten wat bijvoorbeeld bij een iMac 3.4 GHz i7 al ingebouwd zit.

Ik weet dat een Mac pro beter uit te breiden is, maar heb ik dat perse nodig vraag ik me af. Tevens heb ik een TI Snow die ik graag via USB wil aansluiten, vraag me af of dat fatsoenlijk werkt op een iMac.

Alle tips zijn welkom!:okdan:

Sjoerd. Ik werk zelf via een iMac en heb ook een Virus SNow en dat werkt hier bij mij perfect. Ik heb de Snow wel direct via USB op de Mac aangesloten, dus niet via een Hub.

Ik denk dat het goed is als je nadenkt over welke onderdelen je (eventueel in de toekomst) wilt uitbreiden. Zelf heb ik b.v. mijn geheugen uitgebreid en dat gaat prima op de iMac. Daarnaast werk ik met een externe geluidskaart via FireWire. USB kan natuurlijk ook perfect. Dit werkt voor mij allemaal super en ik voel geen noodzaak om uit te breiden.

Voordeel van de iMac vind ik dat alles in 1 zit, dat is wellicht ook het nadeel als b.v. het scherm stuk gaat.

Ik denk dat het goed is als je nadenkt over welke onderdelen je (eventueel in de toekomst) wilt uitbreiden. Zelf heb ik b.v. mijn geheugen uitgebreid en dat gaat prima op de iMac.

Let wel dat dit niet zomaar over elk model gezegd kan worden. Bij de recentere modellen moet bijvoorbeeld het scherm uit je iMac voor je geheugen kunt upgraden.

Bij het 27inch model is het weer erg simpel.....

Bedankt voor de reacties zover, ik heb mijn zinnen gezet op een 27 inch iMac uit 2011, op zich ben ik handig met pc's maar zou ik hier zelf makkelijk een ssd drive kunnen bijzetten? Volgens mij moet de hele scherplaat eruit...

Bedankt voor de reacties zover, ik heb mijn zinnen gezet op een 27 inch iMac uit 2011, op zich ben ik handig met pc's maar zou ik hier zelf makkelijk een ssd drive kunnen bijzetten? Volgens mij moet de hele scherplaat eruit...

Misschien even navraag doen op een MAC forum..... denk dat ze hier wel kaas van hebben gegeten. succes natuurlijk :okdan:

Sjoerd. Ik werk zelf via een iMac en heb ook een Virus SNow en dat werkt hier bij mij perfect. Ik heb de Snow wel direct via USB op de Mac aangesloten, dus niet via een Hub.

Of de Duvel er mee speelt. Vandaag klinkt de snow beroerd (gekke dingen) Dus net via de USB hub en niks meer aan het handje...haha. Nooit gehad, maar werkt nu perfect.

Over hoeveel gig beschikt de ssd? heb inderdaad ook verhalen gehoord dat het vervangen van de ssd's als de ram in imac's een beroerd gebeuren is..
Ben je dit van plan te doen, laat het door een professional of door iemand van de Macstore zelf doen. Niet dat het een ingewikkelde job is, maar omdat mac systemen zo gebouwd zijn, je hoeft maar een componentje te verniellen en je kunt een nieuw logic board aanschaffen. En van dat geld kun je een nieuwe I mac kopen.
Kwa processor snelheid lijkt mij een 3.4 i7 dik voldoende.

Als je een USB hub aanschafd, doe dan wel een powered usb hub.

Of de Duvel er mee speelt. Vandaag klinkt de snow beroerd (gekke dingen) Dus net via de USB hub en niks meer aan het handje...haha. Nooit gehad, maar werkt nu perfect.

Haha, had er beter niet om kunnen vragen ! :duivels:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back