Jarre geluiden (was Korg MS-20 en SQ-10)

CreOn

Alles naar de knoppen....
Nou, aangezien ik Jarre fan hou ik dus wel van bliepjes.
Liefst zo snel dat het lijkt ofdat het ofdat het een "toon" is (de digitale synths begin nogal gauw te "hakkelen").
Net zoals het begin van "release the pressure" van Leftfield.
Maar ook hou ik van zachte warme pads of stringsounds.
Ik geloof dat die Doepfer ook redelijk snel is met de LFO is het niet?
Rini.

Die 'knor' geluidjes uit zijn eerste platen schijnen inderdaad uit zo'n MS semi modulaire Korg te komen.

Samen met de Korg minipops en de Roland CR-78
tel je een AKS synth en een Arp -2600 én een Eminent orgel
met een vette phaser en je hebt een jarre sound alla oxigene.
ik zou nog maar even sparen...

Ja, ik ken z'n instrumentarium.
En inderdaad, het specifieke "Jarre Knorretje" komt uit de Korg Minipops. Maar dat geluidje tover ik ook uit m'n JD-990, enkele AKS geluiden ook (niet die snelle bliepjes dus), de vette phaser (smallstone electro harmonix) heb ik ook.
Dus ik ben op pad;)
Overigens, die Eminent orgel zie je nog wel eens staan voor een paar eurose snippen.
Alleen, waar zet je zo'n bakbeest? Schijnen redelijk aan gewicht te zijn. Maar goed, een mens moet ook z'n wensen houden, al ontbreekt het daar bij mij niet aan.
Rini.

CreoN Studio -S-

Hoe zit die 'knor' patch precies in elkaar?

Er lijkt een soort blokgolf LFO gebruikt te worden op de VCA?

Precies durf ik niet te zeggen.
Maar ik geloof dat het inderdaad een blokgolf is, die op TVA én de TVF gebruikt wordt.
Zal hem morgen eens bekijken en de details doorsturen (neem aan dat je een JD-990 heb). Er zitten wel wat kleine bijgeluidjes bij, maar die vallen niet op als het geluid in de muziek verwerkt zit. Overigens, als je een JD-990 heb kan ik natuurlijk ook effe het sysex regeltje mailen. Zien we dan wel.

Het geluid dat kan ik zelf wel samplen, ik heb geen 990 dus dat gaat niet.

Ik vind het gewoon interessant om er achter te komen hoe bepaalde geluiden gemaakt zijn.

Back