Slimste manier voor stroomvoorziening voor je gear?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ik heb een heleboel stekkers. Een heleboel kabelspagetti. Ik heb op zoek naar een handigere manier om makkelijk stekkers in en uit te trekken, alles in één keer uit te schakelen dat een tijdje mag rusten. Uiteraard zijn er dingen die je niet uit wil schakelen.
Ik werk op een tafel van slechts 80 * 160 cm
Heb al snel 20 (of meer) stekkers hier (computer, monitors en alle randapparaten, instrumenten , AI, midi spul, brr...)
Hoe lossen jullie dat op? Maar blijven stekkerdozen in elkaar pluggen en nooit iets als een "standby killer" is momenteel de situatie.

Computer zit bij mij op een andere groep.
De rest zit verdeeld op twee wcd's. Eentje de linker kant van de studio met een 25 stekker blok.
De rechter kant van de studio zit op een andere wcd met een 6 gats stekkerblok.

Ik heb op de achterkant van een skb koffer een blinde 19 incl plaat zitten met er op een stekker doos. Schakelaars gecombineerd in een stekker. Deel voor deel kan ik het aan zetten. Ook stekker dozen aan de onderkant van de tafel. Kunnen alleen geen adapters in.

Zie foto, dan zonder lampje.

Attachments

• t_19010[1].jpg
    t_19010[1].jpg
    4,2 KB · Bekeken: 90
Ik heb een heleboel van die rotte voedingblokjes AC/DC dus euro stekkers zijn geen optie.
En ik dacht aan één voetknop (of handknop) om alles aan en uit te zetten.

Wat doen jullie met veel te lange cords? Samenbinden met tie-raps? Nylon bindertjes dus :)

Ik dacht al aan dit, maar als je er een boel hebt is het ook geen zicht, bovendien op zijn kop met 9v adapters valt het zo naar beneden als je kubusjes gaat in elkaar steken.

of een boel stekkerdozen onder het buroblad onderste boven, en de eerste in de lijn is een met standby killer pedaal om met de voet alles uit te zetten dat mag rusten. Uiteraard krijgt een router altijd spanning

http://www.nuonenergiewinkel.nl/is-...te/shop/nl_NL/producten/xxl/4007123563692.jpg

De stekker spaghetti ligt uit het zicht en heb ik ooit verdeeld in vier hoofdgroepen die ik op afstand in en uitschakel. De computers staan daarbij ingesteld op "automatisch opstarten na stroomuitval". De meeste randapparatuur staat standaard dus ingeschakeld. Enkele apparaten (bv. de Ghost console) zet ik individueel handmatig aan.

Back