Schoppenheer - Volg me (Ik sleur je mee naar het diepste woud)

Vind hem wel dik, maar je stem zit erg zacht in de mix en de muziek regeert de stem ipv andersom
bij dit soort tracks denk ik aan P diddy achtige stuff waar de vocal breed en diep in de mix zit.
tevens mist het midhoog nog wat definitie, luister maar eens op bijv laptop dan hoor je dat de stem nog maar amper verstaanbaar is.

In potentie dus een wel een dikke track, maar de mix heeft nog wel een beetje schaafwerk nodig.

En alweer een goed nummer :okdan:
Maar de mix moet wel beter: beetje EQ erbij in je vocals, beetje EQ eraf in die altijd-aanwezige-bassige-lijn

Vind hem wel dik, maar je stem zit erg zacht in de mix
...... dan hoor je dat de stem nog maar amper verstaanbaar is.

Eens. Erg gave track. Maar het middengebied zit inderdaad nogal vol met gitaar, snerpende orgeltjes , een lead en ook nog eens vocalen. Wat dat betreft is t eigenlijk al een wonder dat we uberhaupt nog wat kunnen verstaan *D maar misschien dat je met nog een beetje slim eq en en een wat bredere vocal de puntjes op de i kunt zetten. Verder geen opmerkingen. Vooral zo doargoaaan :-)

Ik kan dit zeker wel waarderen.
Goeie raps in mijn mening, ja vocal zou inderdaad misschien iets beter in de mix kunnen.
Vind de beat verder een mooie sfeer hebben.

lijkt erop dat ik nog even aan de vocals en de mix moet werken.
Ik begin er vandaag aan en ben benieuwd of jullie progressie zien!

Ok ik heb de instrumenten die in de weg zaten iets meer ge eqd en gesidechained compressed. Ook de vocal iets meer naar voren gehaald door middel van gain en eqing van het 5k gedeelte. Ook de gepande dubvocals iets meer naar voren gebracht in de mix. Zodat de vocal wijder is.
Wel allemaal subtiel. Want ik hou niet zo van mixes waar de vocal keihard in staat en de rest maar ondergeschikt is.
Hopelijk is het nu beter te verstaan in het refrein enzo. Laat me maar weten !
https://soundcloud.com/schoppenheer/volg-me-ik-sleur-je-mee-naar

Back