Nieuw

n2sv6e

Yours Synthcerely
Hi all, ik ben Nils, 40 j, al 35 jaar verknocht aan de piano en sinds mijn 15e ook aan keyboards en synths. Tot nu toe vooral in de rol van toetsenist met presets (of een beetje getweakte presets) gespeeld in de progrock/symphmetal en indie rock bands. Vanaf dit jaar een andere weg, wel in een band maar veel meer richting electropop en dus voor het eerst ook zelf sleutelen aan lfo's, filters, amps, oscs, arps, seqs enzovoorts. Ik heb tot nu toe veelvuldig met veel plezier jullie posts gelezen en zal mijn best doen om vanaf nu zelf ook een waardevolle bijdrage te leveren!

Welkom! Vraagje dat onlangs elders op dit forum gesteld werd... Welke synths voor prog rock?

Bienvenu.....

:biertje:

welkom.jpg

Welkom! Vraagje dat onlangs elders op dit forum gesteld werd... Welke synths voor prog rock?

Leuke vraag, lastig te beantwoorden...

Vanuit de klassieke progrock benadering :D zijn natuurlijk de minimoog, een lekkere hammond en willekeurig welke piano en ep onmisbaar, maar ja wat is er dan nog prog aan progrock? :stupid

Ik heb altijd gebruik gemaakt van mijn Triton, Wavestation en in den beginne ook een Yamaha QS300, als je een synth hebt waarin je zelf lekkere pads en leads kunt programmeren dan is dat ook prima.

Misschien is behalve de geluiden juist het keybed super belangrijk, dus een goed masterklavier is het have werk. Maar ja wat kies je als en wilt orgelen en veel piano-achtig speelt. Dus toch tenminste twee planken gebruiken, 1 voor de piano (zoals Nord Stage) en 1 voor de orgels, pads en leads.
:okdan:

Back