HELP! Ableton 9 CPU problemen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Luppez

techno
Sinds ik Ableton 9 gebruik heb ik zwaar veel problemen met mijn CPU. bij het gebruik van al maar 1 VST schiet mijn CPU percentage al gouw over de 70% procent. Wat er in me opkwam heb ik geprobeerd maar niks werkt.
Hier onder beschrijf ik enkele specs van Ableton en mijn mac. Ik hoop dat er iemand een oplossing voor mij heeft.
Mijn dank zal groot zijn.

Processor 2 GHz Intel Core i7
4 GB 1333 MHz DDR3
AMD Radeon HD 6490M 256 MB
Mac OS X Lion 10.7.5

Echo Audiofire 12

Ableton 9.01
In/Out Sample Rate 44100
Default SR & Pitch Coversion: Normal
Buffer Size 256 Samples
Input Latency 8.84 ms
Output Latency 8.84 ms
Driver Error Comensation -17.69 ms
Overal Latency -00.00 ms
Tone Volume -36 db
Tone Freq 440Hz
CPU Usage Simulator 50%

Laatste update is dacht ik 9.05

Installeer eerst de laatste (gratis) update wellicht zijn daar inmiddels bugs verholpen waarmee je probleem misschien direct opgelost is.

Dat zou ik als eerste even doen!!
En vanuit daar verder kijken....

EDIT:
Synnys was sneller.
:)

ik zou activity monitor eens aanzetten en kijken welk proces er zoveel CPU gebruikt, desnoods een sample doen in de console

als ableton niks doet 8,9%. De rest van de programma's kost bijna niks.
het rare is ik heb nu een tijd niks met ableton gedaan en de zelfde synth (TAL-U-NO) met de zelfde loop die de net naar 70%+ schoot brengt nu de CPU maar naar 14%..

Update ga ik uitvoeren. Het is niet een originele installatie. Kan ik een update runnen vanuit het systeem?

UPDATE: ik heb deze zelfde loop ff laten spelen en de CPU schoot weer sky high naar enkele minuten.

Dan denk ik dat het beste dat je kunt doen is de laatste legale demo downloaden en kijken of het probleem nog voorkomt (en hetzelfde voor je vstsynth). Is het probleem weg, dan koop je de software.

Als het probleem blijft, maar je wilt echt de software, dan koop je de deze en contacteer je de support.

Laatste optie is dat je vergeet dat je hier deze vraag hebt gesteld. Misschien dat er andere fora zijn met mindere strikt e regels.

Bericht door een moderator:
En dicht. Synthforum is geen plek om je problemen met illegale software op te lossen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back