Ableton Live 9.1 (DUAL MONITOR SUPPORT!)

goeie update wordt dat, ook die push functies zijn flink uitgebreid :okdan:

Push users also get tools they’ve been requesting. Push already has an interesting melodic layout, but now step sequencing can work with melodic content and not only drums. And all the parameters you can automate normally in Live – Devices, Mixer settings, and the lot – can now be step-sequenced using the encoders. So, in addition to drawing in automation curves with the encoders in real-time, you can now add automation values by step.

Top! Hoe fijn: session én arrangement view tegelijk!!?
Eigenlijk ridiculous dat ze die feature niet in de launch van Live 9 al hadden ingebakken. Dan was de update naar Live 9 in één keer nog meer de moeite waard.

Weet iemand of inmiddels Rewire met Cubase met Ableton in Slave Mode op een x64 Windows ook werkt? (en dan met 3rd party plugins en niet de native Ableton plugins)

Had demo Live 9 geprobeerd tijdje geleden, maar daarin werkte dit (nog) niet.

Dual monitor support, precies waar op ik zit te wachten. Dan wordt de neiging ook minder om naar alternatief als Bitwig (wat ook maar op zich laat wachten) uit te kijkenn. Blijf ik mooi bij Ableton.

Mooi eindelijk dual monitor support.

Nu nog roundrobin and randon roundrobin aan Sampler toevoegen.

Ik las ook ergens dat Ableton op linux moet lukken.

het word alleen maar beter zo.

Enige minpunt is dat ableton vaak ding aankondigd en je dan jaren laat wachten.

Iemand nog een racefiets kopen want ik wil push ;)

Top! Hoe fijn: session én arrangement view tegelijk!!?
Eigenlijk ridiculous dat ze die feature niet in de launch van Live 9 al hadden ingebakken. Dan was de update naar Live 9 in één keer nog meer de moeite waard.

De tijd tussen L8 en L9 begon al lang te worden, dus het voorwerk zal al gedaan geweest zijn maar het zal nog verborgen gebleven zijn totdat het uitontwikkeld was.

Nu zijn alle mensen die van L8 naar L9S geupgrade hebben heel blij dat ze 9.1 voor nop krijgen.

Enige minpunt is dat ableton vaak ding aankondigd en je dan jaren laat wachten.

Zoals Bitwig bedoel je? ;)

Dual monitor support was voor mij overigens geen must maar ben er zeker wel blij mee. :)

Ik vind de comment van Ableton over dual monitor support wel geestig:

"And we know Live users have wanted this, as you’ve told us, sometimes loudly."

:D

Back