Hellup! Cubase 6 geen audio na toevoeging out-bus

Larsmannetje

Ingeburgerd
Beste allemaal,
Ik (met hobby-thuis-studiootje) kom in Cubase 6 met Presonus Firestudio Mobile iets raars tegen.
Als ik in de instelling van de audio out-busses een bus toevoeg, heb ik meteen helemaal geen uitgaand signaal meer.
Ik gebruik dus als basis elke keer dat ene project waarin alles wel werkt, maar dat is natuurlijk ook niet ideaal.
Heb het gevoel dat ik ergens een instelling over het hoofd zie, maar obv de handleiding zie ik niet welke.
Heeft iemand misschien een idee waarin dit zou kunnen zitten?
Goede ideeën van andere leden met meer inzicht hierin worden bijzonder gewaardeerd!
Lars.

Wordt je master output misschien gewijzigd?

De master output is toch degene die met dat icoontje van een speakertje ervoor wordt gemarkeerd? Zo ja, dan: nee...

Vzv ik kan zien staan alle devices goed, drivers geïnstalleerd... Zit er avonden lang aan te klooien en me te irriteren, omdat ik aan enige vorm van muziek maken vaak nauwelijks toekom.

Je maakt wel de main out aan in het studio gedeelte in Cubase neem ik aan ?
en niet in de output sectie ?

als in:

inputs I outputs I Group FX I External Effects I External Instruments I Studio <-- daar

@1984 en @Eraser:
- dank voor je reactie !

@1984:
eehhh nee. Ik had nergens gelezen dat je dat daar moet regelen; ik dacht dat juist dat voor complexe studio-omgeving was (met aparte zangzaal en mixruimte en zo). Zal het daar vanavond eens zoeken; ik laat je horen!

@1984: heb je die naam gekozen vanwege je leeftijd, vanwege het nummer van de Eurithmics, het boek van Orwell, of een combinatie ervan? ;-)

Weer een avond vol met irritatie. Drivers opnieuw geïnstalleerd, alles staat goed... mono-geluid uit de presonus fsm.
Ik word er he-le-maal niet goed van. Ga denk ik maar gewoon weer aan de gang met mijn oude midi-bakken en mijn ZOOM HD16CD.
En die PC met Cubase 6, met Halion Sonic, Alicia's Keys, Real Guitar, The Grand naar de schroothoop. Lang leve Marktplaats. Gloeiende gloeiende **/*!!@!!@!%%

Back