[Akai S2000]Wat kan er allemaal extra aan worden toegevoegd (hd,interne zip,effect?)

Even voor jullie info..Ik zit op het net,namelijk op een forum waar mensen samen komen met dezelfde interesse...daar kan ik info vragen over producten die julie ook gebruiken....alsof ik niet weet wat google is..stelletje zeikerds...als je niet wil antwoorden omdat je vind dat ik lui ben dan doe je dat toch niet...Ik wil gvd gewoon weten of ik een zip in kan bouwen en of mesa wat is...Heel normaal...Sorry dat ik jullie niet kan boeien met bolean modules uit een of andere esoterische modulaire synth....Tot dan wil ik niet afgebrand worden met jullie synthsnobisme....zo punt gemaakt en als jullie het zo goed weten dan geef me gvd eens antwoord op mijn vragen

Ik heb dit hier in google ingetikt: "akai s2000 mesa software pc" en wist direct hoe het zat. Als je dan nog eens ergens "zip" ertussen flanst dan weet je ook wel hoe het zit (volgens mij is een scsi zip voor de s2000 mogelijk) . Zelf zoeken brengt trouwens dikwijls betere/concretere informatie op dan het hier vragen.

Ik heb wel eens een importeur gebeld toen ik vragen had over een sampler, vooral specifiek die zip vraag dus.
Het ging om een EMU in dit geval, mij werd verteld dat het riskant was een interne zipdrive ergens uit te halen en bij de sampler er in te stoppen omdat die zipdrive voor de sampler een energiezuinige was en dus geen andere aan kon.
Die drives waren verder niet mere leverbaar dus toen heb ik die sampler maar niet gekocht. En dat met 1 telefoontje naar de importeur.

Origineel geplaatst door south
zo punt gemaakt en als jullie het zo goed weten dan geef me gvd eens antwoord op mijn vragen

Weinigen hierzo die zo praten als jij :D tsk tsk tsk ...

fijn hoor....ik kom op dit forum erg veel threads tegen waar in staat dat je maar even moet googlen of iets dergelijks.....dat ontneemt mij de zin om uberhaupt nog iets te posten...Als het onderwerp niet interessant is voor de meerderheid heeft het niet eens zin om er iets over te melden.Als ik een vraag lees van iemand hoe triviaal ook en ik weet er meer over dan antwoord ik graag,hoe goed google ook werkt..Dit word straks de standaard zo van "je kan toch ook googlen"!!en daar mee af.....Ik hoop dat er nog mensen zijn die simpele vragen beantwoorden...In mijn leven heb ik meer bereikt me domme dan met slimme vragen...want als ik slim een vraag stel krijg ik te horen wat ik wil horen en als ik dom een vraag stel hoor ik wat ik wil weten!!!!!Denk daar maar eens over.....

dextron bedankt voor een beetje advies....en ja ik heb geen blad voor de mond...we zijn toch geen mietjes

Waarom wil je eigenlijk een zip drive in je sampler? Zip is zo jaren '90.
Je kunt er beter gewoon flashkaartjes in doen. Goedkoper, stiller, sneller.
Op deze site vind je dat soort drives en ze zijn compatible met de S2000.
http://www.scsiforsamplers.com/cfcard.asp

Waarom wil je eigenlijk een zip drive in je sampler? Zip is zo jaren '90.
Je kunt er beter gewoon flashkaartjes in doen. Goedkoper, stiller, sneller.
Op deze site vind je dat soort drives en ze zijn compatible met de S2000.
http://www.scsiforsamplers.com/cfcard.asp

Een mogelijk motief kan geld zijn. Het gebruik van Zip is ongeveer gratis.
Een beetje opletten op MP en je kan Zip drives, disks en of CD-rom spelers en SCSI kabels gatis of nagenoeg gratis krijgen

Cheers

Zo'n drive kost 80,- en een zipdrive kost een tientje.. Dit bekeken t.o.v. de 2ehands prijs van een s2000 van 50,- is dit best een groot bedrag.

Leest de pc wel zo'n akai geformateerde disk? Die s2000 leest geen aiff en geen wav dus ik weet niet of zo'n CF kaartje handig is in dit geval..

Ik vind die zips wel okay btw. Vroegah heb ik veel met die dingen gewerkt en eigenlijk nooit problemen gehad. 1 keer een click of death gehad maar door een gratis nieuwe adapter van Iomegawas dat weer verholpen..

En 100 mb is best een hoop opslagruimte. Het ligt er maar ook aan hoe je werkt, met grote of kleine samples. Met de 1,5 mb in mn s950 kan ik ook een hoop doen en dat past zelfs op een diskette.

Ik gebruik meestal alleen drum en/of percussie samples. 80 piek voor die flash card drive wel wat duur, 't is handig maar m'n S2000 was maar 40 :)
Thanks in elk geval guys.

Ik draaf even door maar:

Je kan ook een low budget EMU esi-4000 of esi-2000 kopen. Vind ik persoonlijk beter als een s2000 want die wel heel erg basic.

In die emu's prop je makkelijk een interne scsi zip drive namelijk..

Maar goed.. je hebt er al een staan :-)

Mja, ik wilde eerst een EMU maar het is puur voor live gebruik. Ik sample erg weinig, het is wat percussie of drum samples. Ik gebruik bij lange na alle functies niet, dus de S2000 voldoet prima. Extra extern geheugen is altijd handig, vandaar mijn eerdere vraag. Thanks.

Een HDtje inbouwen zou wel weer lachen zijn. Helaas zijn mijn soldeerskills nog niet up to scratch. Beetje research doen, thanks Huey.

Back