resonantie reparatie SH-101

sureshotstudio

Stamgast
Ola,

ben op dit moment een sh-101 aan het repareren, vanmorgen deed ie nog niets nu doet nagenoeg alles het weer behalve de resonantie, deze blijft op max. De chip is ok want ik heb de hele dag lekker zitten filteren. De betreffende slider was defect maar na m open gemaakt te hebben en schoongemaakt en de contacten weer beetje bij te buigen meet de fader weer prima (heeft geen gebroken koolstof laag), dat je het weet. Ook zijn alle pcb traces helemaal prima.

dus bij deze dus de vraag iemand dit eerder gehad? Ga er morgen weer mee verder.

groeten,

Thomas

Ik weet het niet maar ik denk toch dat de slider kapot is.
Eigenwijs misschien, maar ik had ook mijn mond kunnen houden.
Maar dan was mij bijdrage in deze thread nOg kleiner geweest :)

Ik ben beieuwd wat het euvel is!

groet,

Das raar.. is er niet ergens een baantje stuk op die print? Die van mij ligt ook nog open voor een overhaul..

Ik heb eens bij een SH101 een slider gehad (van de EG) die prima leek te zijn met de Ohm meter en éénmaal er spanning overstond deed ie het niet meer.

Ik ben toen ook uren afgedwaald en uiteindelijk toch weer bij de slider uitgekomen (dit maal spanning meten ipv weerstand.

Dus het kan wel dat hij prima lijkt te werken als je hem met de ohm meter uitmeet. toch geen 100% garantie dat ie nog goed genoeg is.

Groetjes :biertje:

het was toch de slider. potverdikkeme. Kom er ook net achter dat de zaagtand fader ook naar de maan is staat permanent open. Erg jammer. Iemand een goed adresje voor nieuwe faders. Heb al gezien dat alpha een model maakt die er in past maar kan ze niet bij mouser/farnell/digikey/rs. iemand ervaring met technology transplant of vintagesynthshop. Zoek het liefst een setje die ik kan binnen hebben voor het weekend, dan hoef ik m niet te huren van protone. Maar ja dat gaat zeker moeilijk worden. Iemand nog suggesties voor een nederlands/europees bedrijf die ze in voorraad zou kunnen hebben?

groeten,

Thomas

Heb een setje Juno-106 faders van technology transplant en die zijn prima. Gaan wel wat zwaarder dan het origineel.

Mijn laatste ervaring met tecnology transplant was een slechte, dankzij PayPal na 2 maand centjes terug.

Nu koop ik SH/roland parts hier:
http://www.syntaur.com/roland_sh.html
Betrouwbare verkoper, PayPal altijd aan te raden :biertje: maakt niet uit welke online aankoop PAYPAL betalen :baco::biertje:

het was toch de slider. potverdikkeme.

Ja he... je zou er zo intrappen en vele uren of dagen zoeken omdat je ervanuit gaat dat de slider werkt na een test met de weerstand meter =)

Groetjes,

Vic

Back