als idee vind ik het niet gek.. anders had ik niet eens gereageerd

maar, vind het geen moment om een veer in je kont te duwen..
de mix vind ik niet strak genoeg. dus hoor dingetjes niet goed terug.. je toms zijn veels te hard vergeleken met je lead.. (die heel erg laat binnenkomt in het liedje...) maffe shit, je kan dingen harder laten klinken door andere dingen weg te halen.. als het mijn muziekje was.. had ik vrijveel gaan eq-en compressen en limitten..
niet als mastering-gedoe..maar gewoon om "het club effect" te krijgen.. beetje wat major lazer doet.
en zo'n beetje de eerste 2 minuten van het liedje weggepleurt. .. ik ben wat dat betreft eigenlijk ene grote lul, met me ambient gedoe van 30minuten

de liedjes die ik voorbij hoort komen bij mijn zoons en hun vriendjes op faceboek zijn 3minuten max...
Probeer eens het volgende :
verzin een intro met je vocal en je lead, een maat of 8. met een hele simpele beat. ergens inde laatste 2 van die 8 maten begin je een soort van mini-drop.. BAM je beat.. een maat of 4 .. BAM je lead.. een maat of 6 .. 2 maten minidropje.. dan 8 maten vocals + lead + iets extras + uitgebreide beat.. 4 maten iets van ene uitgebreide drop.. 16bars climax, alle toeters en bellen de vocals, minidropjes hier en daar blablabla.
KLAAR !

dat past allemaal in 3minuten..
en als laatste tip, doe niet precies wat ik zeg, maar denk er over na.. en doe er wat mee bekijk je liedje in nieuw licht..
Enjoy