Nieuw EBM-feest in Groningen

Het lijkt me erg leuk om deze bij te wonen (eindelijk iets bij mij om de hoek), echter heb ik de volgende dag een les bij de zangopleiding en moet erg vroeg op de trein zitten naar Amsterdam... Volgende keer dan :)

hoe ver gaan jullie de industrial in? want in utrecht was is altijd wat teleurgesteld in het industrial gehalte van de gruis party's

misschien kan ik m'n maat weleens zo gek krijgen om een optreden te doen(met 1 van de 37 projecten)

Ja, dat hangt er een beetje vanaf wat je exact onder industrial verstaat, want de term wordt vaak voor verschillende stijlen gebruikt. Bij muziek als PAL en Winterkälte zien we helaas vaak de dansvloer leegstromen (op een enkeling na die dan juist uit z'n plaat gaat). Dus het meeste wat we draaien, zal wat toegankelijker zijn. Om je een idee te geven, vorige keer hebben we bijv. Feindflug, Orange Sector, Das Ich, Lords of Acid, Velvet Acid Christ, Noisuf-X en Neon Judgement gedraaid.

Komisch genoeg zie ik nu toevallig dat ik ook sta vermeld op de Nederlandse Wikipedia-pagina over industrial als 'bekende exponent' :dubbel:

da'snou niet echt industrieel nee ik heb meer bands als einsturzende neubauten uit de begin periode en Test department(1984) Vivenza, esplendor geometrico, Eisengrau, Vroege Blackhouse, La nomenklatur, Minamata, Genocide organ, PPF, I-C-K:, IRM, Maria Zerfall in gedachte

dat is meer EBM/gothic EBM geen industrial
nederland is niet echt een industrial land was ik al achter

Is inderdaad geen pure industrial. Ik vrees dat daar ook geen hond op zou afkomen. Hoe goed sommige industrial muziek ook is, het is niet echt uitgaansmuziek. Er is wel een tijdje 'Betontegel' geweest hier in Groningen, met zeer gruizige live acts, maar dat bestaat denk ik niet meer. Hoe is dat in België, zijn daar nog 'pure' industrial-avonden?

Is inderdaad geen pure industrial. Ik vrees dat daar ook geen hond op zou afkomen. Hoe goed sommige industrial muziek ook is, het is niet echt uitgaansmuziek. Er is wel een tijdje 'Betontegel' geweest hier in Groningen, met zeer gruizige live acts, maar dat bestaat denk ik niet meer. Hoe is dat in België, zijn daar nog 'pure' industrial-avonden?
Populair kan je het inderdaad niet noemen. Maar dat het "niet echt uitgaansmuziek" is, dat is natuurlijk maar een mening. ;)
Feestjes zijn er nooit veel geweest in België, maar optredens zijn er wel af en toe (o.a./vooral Silken Tofu / Hipp Hipp Hurray)
nederland is niet echt een industrial land was ik al achter
Geen enkel land is dat. :D

belgië en duitsland hebben wel wat leuke feestjes gehad, maar die tijd is blijkbaar ook al voorbij dan
frankrijk heb ik ook wel wat heftige concerten gezien daar zijn de bands vaak wat maffer

maar ook de EBM veel gezien

wij zijn geloof ik ook de enige nederlands talige industrial fabriek

helaas staat er alleen maar een ambient monotron experiment op YT dankzij onze digibetisme, we hebben dik 50 uur muziek gemasterd die we op het net willen gooien maar ik wil een 8bit graphix pagina en de opnames het liefst wav files of minimaal flac? dus ben al een poosje opzoek naar iemand die dat wil doen

Back