Tim and the ocean - baby i will never leave you (IDM Fieldrecording)

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Hey ik heb weer is wat afgemaakt.
Speciaal voor mijn meissie :)
De bas komt uit een modular, en de beat is voornamelijk gemaakt met opgenomen geluiden. er zit een dreun tegen het bad in, een koekblik en een lamp die aan en uit schakeld,,,,,
Op de achtergrond hoor je een opname van het plein Reine Sofia in Madrid.

Groetjes Tim

https://soundcloud.com/timandtheocean/baby-i-will-never-leave-you

Zwoeltjes........klank van de mix kan nog wat klammer/bedrukkender in stukjes.....

dank je, bedoel je dat het heeeeel open klinkt?? het achtergrond geluid is namelijk van een heel groot plein. en daarom klinkt het heeeeel open. of bedoel je wat anders???

Is moeilijk te beschrijven.....nu is het inderdaad open als een ketchup fles met dop eraf, zo nu en dan wat knijpfles ketchup is voor mij dan wel lekker.

hahah lol, denk wel dat ik je snap. moet wat meer opbouwen. dus meer inhouden

Ja! Ik voel hem wel, mooi en sferish, wel met Brz eens iets meer doseren.

Heel erg mooi.. :) Geinig ook de real life percussion en het verhaal daarachter... Ze mogen wel wat meer op de voorgrond en kunnen nog wel wat EQing gebruiken her en der.
Het steekt voor mijn gevoel wel een klein beetje af tegen de toch wel heel vol en breed klinkende padjes en sferische geluidjes.. Misschien nog wat pingpong delaytje op de percussie?? kan soms heel ruimtelijk werken.. :)

Gave track, het begin pakte me meteen. Dat het daarna vrij snel een tijd 'kaler' wordt verraste me een beetje (zonder verder oordeel daarover).

Enige wat ik jammer vind is de wind in de microfoon. Die stukjes had ik uit de atmosfeer geknipt (met crossfades natuurlijk).

wow bedankt voor jullie reacties. ik heb nu een aantal puntjes om de track te verbeteren. vind eerlijk gezegt dat de wind juist een hoop aan de sfeer bijdraagt. heb het eruit geknipt en het klinkt gewoon minder. misschien dat ik alleen wat laag weg haal. verder ga ik aan de opbouw en percussie werken. cheers Tim

wow bedankt voor jullie reacties. ik heb nu een aantal puntjes om de track te verbeteren. vind eerlijk gezegt dat de wind juist een hoop aan de sfeer bijdraagt. heb het eruit geknipt en het klinkt gewoon minder. misschien dat ik alleen wat laag weg haal. verder ga ik aan de opbouw en percussie werken. cheers Tim

Dit dus. Voor de rest ja, enkele aanpassingen met EQ voor de juiste frequenties (het klinkt iets te muddy), voor de rest, zou niets veranderen :okdan:

Oja, outro uitfadeden misschien...

Mooie track man. Goede ideeën ook voor het gebruik van geluid. Dat pleingeroezemoes vind ik ook geslaagd (heb zelf ooit eens het geluid van een klas schoolkinderen op weg naar het gymlokaal, lopend tussen de hoge faltgebouwen dor, opgenomen, opname kwijt heaas). Dat gezegd hebbende zou ik zelf graag horen dat de stadsgeluiden vanaf 1:20 eruit gaan (hoor ook nu dat dat op 3:18 gebeurt), dat geeft toch wel even wat rust en daar zitten de mooiste akkoordjes.

Je arp stopr er overigens wel redelijk abrupt mee zo aan het slot van de track. Hetzelde geldt voor je pleingeluiden. Zeker en vast eenvoudig op te lossen.

dankje voor de feedback. :)

zodra ik tijd heb ga ik de overgangen wat mooier maken.

idd de achtergrondgeluid eerder stoppen is wel een goed idee. want daarna ontstaat er direct een rust.

en dan gaan we aan het mixen beginnen.

cheers Tim

Back