Formaat Reply/Quote knoppen

Yoozer

vorbei
We leven in het jaar 2013. De resolutie van een beetje desktop-monitor is 1920 x 1080.

De "reply" en "quote" en "report" knopjes zijn 35 x 13 pixels groot. Ja, er zit onderaan de thread een "Post Reply" knop die een stuk groter is.

455 / 2073600 * 100 = 0,02% van het scherm. Zelfs al was het scherm 1366 x 768 (de faux-HD resolutie van een hoop budget-laptops), dan nog is het kliktarget 0,04% van het scherm.

Mogen deze in vredesnaam vervangen worden door iets grotere exemplaren? Ik weet dat SF een theme gebruikt maar het moet geen rocket science zijn dit formaat aan te passen en bij elke nieuwe update van het theme (wat volgens mij ook al 3 jaar niet meer nodig geweest is) even de bestandjes te overschrijven.

Last edited by a moderator:
Met een iPad is het helemaal een gemier voor deze wat oudere verziende man met stramme worstenvingers. Uiterlijk gaat voor functie, alsof je het over mensen hebt.

Ik 'report' iemand ongeveer even vaak als ik 'm quote.
Aan de andere kant, dat kan ook helemaal geen kwaad... :D

de grootte is idd niet overeenstemmend met de
reply.gif
, maar 1920 x 1080 is nutuulk ook een geheel eigen keuze...

Ik heb even wat nieuwe knopjes gemaakt, gebaseerd op het Synthforum-logo.

Attachments

• edit.gif
    edit.gif
    1,7 KB · Bekeken: 164
  • multiquote_off.gif
    multiquote_off.gif
    1,9 KB · Bekeken: 168
  • multiquote_on.gif
    multiquote_on.gif
    1,8 KB · Bekeken: 184
  • report.gif
    report.gif
    1,9 KB · Bekeken: 175
  • reply.gif
    reply.gif
    1,8 KB · Bekeken: 158
En nog een setje.

Hier horen nog de gewone "quote" en "forward" (voor PBtjes) bij, maar die zitten in de .zip files van de volgende post. Quick Reply en Reply worden dan ook gelijk getrokken, omdat het nu een beetje raar is dat de ene linksonder in de thread er anders uit ziet dan de andere.

Attachments

• edit_b.gif
    edit_b.gif
    1,6 KB · Bekeken: 183
  • multiquote_off_b.gif
    multiquote_off_b.gif
    1,8 KB · Bekeken: 180
  • multiquote_on_b.gif
    multiquote_on_b.gif
    1,8 KB · Bekeken: 150
  • reply_b.gif
    reply_b.gif
    1,7 KB · Bekeken: 182
  • report_b.gif
    report_b.gif
    1,8 KB · Bekeken: 155
Dus, bij deze.

Natuurlijk kun je ook mixen: als de eerste set iets teveel kermis is kun je de witte set gebruiken en bijv. alleen de reply-knop van de gekleurde set pakken.

Attachments

• buttons.zip
    30,3 KB · Bekeken: 162
Jups, had de afmeting van het Post Reply knopje gepakt maar even over het hoofd gezien dat deze boven en onder 2 rijtjes pixels transparant heeft, hoogstwaarschijnlijk om CSS-werk uit te sparen.

Opnieuw dus! Deze keer even die knop als voorbeeld gepakt om mezelf werk te besparen (en beter goed gejat dan slecht ontworpen).

Attachments

• reply_s.gif
    reply_s.gif
    1 KB · Bekeken: 162
  • report_s.gif
    report_s.gif
    1,1 KB · Bekeken: 181
  • multiquote_off_s.gif
    multiquote_off_s.gif
    1,1 KB · Bekeken: 169
  • forward_s.gif
    forward_s.gif
    1,1 KB · Bekeken: 178
  • buttons_smaller.zip
    9,7 KB · Bekeken: 197
Er zitten 2 oudmods in deze thread te reageren ... en die moeten toch nog wel weten dat er dan een hele serie knoppen onderaan een bericht staan :)
Dus met die 4 ben je er niet.

Overigens weet ik ,dat onze admins een tijd geleden een template hebben aangeschaft [ nu duurt het wel erg lang voordat deze online is , maar ze zijn ermee bezig].
Dus dan is een knopwijziging overbodig.

Zelf heb ik met de kleine knopjes geen problemen.

Dat zijn de knoppen die ik momenteel zelf zie, roept u maar en er komen er meer bij :)

Back