scratches

shyftexhales

Ouwe rot
https://soundcloud.com/shyfte/roy-shyfte-us-camp

het is een online een tijdje stil gebleven wat nieuwe beats betreft, ik ben druk geweest voor tracks voor zoal bedrijven als mc's! maar ondertussen heb ik toch deze er weer uitgefloept met wat scratches waar ik me best chill over voel! Hope you guys enjoy!

Tja, wat zou er nog anders kunnen? Misschien de scratches iets harder want die zijn erg mooi en mogen wel gehoord worden. En als je vindt dat er nog wat weinig in de coupletten zit zou ik daar meer scratches doen.

@boelie035 thanks for the tips! de snares zijn wel degelijk de bedoeling,
dat met die kicks en scratches ga ik zeker verbeteren, de kicks mogen idd wat meer punch hebben, de scratches doseren zodat ze wat rustiger over komen ( en dus harder kunnen kwa volume! ) is ook een goed idee !
@ensorceler, ik zit nu met cubase aan te mixen dus ik kan even niet die track checken, maar ik zal hem asap checken!
@dilago , dat is een heel tof compliment! ik scratch niet echt pro vind ik zelf en om dan zoiets te horen doet me heel goed!

By the way totaal off topic;
ik heb gisteren mijn auto binnen gekregen!!
1380707_573488902698275_740524208_n.jpg

nee,het luider zetten van de scratches moet je testen of het de mood niet stoort van de track

gezien de relaxe sfeer en de minimale inhoud trekt het lagere volume van de scratches juist aandacht
en zorgt ervoor dat men ernaar gaat luisteren.

dus het is een keuze

@egres , tof, ja in de eerste instantie heb ik het zo gemaakt omdat ik het op deze manier gewoon voel wel al, maar ik denk dat ik er nog net meer uit kan halen. ik wil het inderdaad wel die relaxde sfeer laten behouden.
en wow die track van simple one en captain crook is mad dope! gaat meteen naar mijn favs!!

@dilago , dat is een heel tof compliment! ik scratch niet echt pro vind ik zelf en om dan zoiets te horen doet me heel goed!
Ik vind het wel prof klinken en aangezien ik ook scratch weet ik wel waar ik over praat. ;)

Zeker weten! Toch nog een kleine tip na je track weer te beluisteren: Op 1.38 eindigt je lange scratch en laat je de hele sample afspelen waarna het 'stil' wordt. Ik zou daar tijdens die stilte nog even 'get cha whole' 'get, get cha whole' 'getcha who, whole' 'getcha whole' o.i.d. doen. Nu wordt het wat staccato zoals met langere vocal samples scratchen gauw het geval is naar mijn mening.

Als die mooie auto verdiend is met je klussen voor bedrijven en mc's doe ik iets verkeerd! ;)

Back