350 Roland JD800 samples

ja ik begrijp je maar soms moet je concessies doen en bepaalde gear ruilen of verkopen omdat je wat anders wilt, ook qua sound. hij klinkt wel groots en lush anderzijds heb ik dan wel weer een andromeda die total niet jd990 klinkt maar sonisch een vrij bizar en heftig werkpaard is. zo natuurlijk ook andere synths in mijn collectie... keuzes keuzes..

ja ik begrijp je maar soms moet je concessies doen en bepaalde gear ruilen of verkopen omdat je wat anders wilt, ook qua sound. hij klinkt wel groots en lush anderzijds heb ik dan wel weer een andromeda die total niet jd990 klinkt maar sonisch een vrij bizar en heftig werkpaard is. zo natuurlijk ook andere synths in mijn collectie... keuzes keuzes..

Bah,Een tweedehands JD rond 400 euro tegenwoordig verkopen,wat koop je er voor iets anders in de plaats?
Tuurlijk,als je financieel er slecht voor staat,maar denk niet dat je iets sterkers gaat hebben voor 400 euro.

Ik twijfel al een hele tijd of ik mijn JD-800 nu beter houd of toch maar verkoop...
Waarom ? ik heb em destijds gekocht voor de prachtige klanken (sommige presets maar voornamelijk banken van internet). Intussen kwam ik tot de conclusie dat ik bijna nooit zelf aan het editen ga, dus kocht ik een JD-990 om plaats te sparen en de JD-800 te verkopen.

Intussen lees ik overal dat de JD-990 heel goed te editen is met een JD-800 (de meeste parameters toch) en de combinatie ideaal is, daarom heb ik de JD-800 uiteindelijk toch gehouden. Dus blijf ik met te veel keys zitten natuurlijk.

Als er een aantrekkelijk bod zou komen zou ik het misschien overwegen maar voor 400 euro gaat in in geen geval weg ! Het is een heel proper toestel, alles werkt perfect, geen problemen te melden...
Ik maak er gewoon niet het gebruik van waarvoor ie eigenlijk bedoeld is, namelijk realtime editen, zonde.. ik besef het =( Misschien dat ie bij een ander baasje gelukkiger zou zijn...

Back