Ervaringen Mavericks ?

Ik ben er helaas ingelopen. iets oudere Mac. Nieuwe update = alles trager .. En na een tijd ben je dus gedoemd een nieuwe te kopen. stom stom stom.

Ik ben er helaas ingelopen. iets oudere Mac. Nieuwe update = alles trager .. En na een tijd ben je dus gedoemd een nieuwe te kopen. stom stom stom.

Hoe bedoel je oud? van welk jaar is die van jou dan? Voor 2008?

Ik draai nog steeds 10.6.8. Doet het prima... Waarom is het handig om te upgraden naar Mavericks?

Alle macs in mijn omgeving draaien beter onder mavericks. Moet wel minimaal 8gb geheugen hebben!!
Overigens doet een ssd schijfje, waar OS X op geïnstalleerd staat, wonderen.
Onderstaand lijstje is onder andere voor modellen met Core2Duo processors, zegt genoeg lijkt mij.

Mac-modellen die compatibel zijn met OS X Mavericks:
iMac (medio 2007 of nieuwer)
MacBook (eind 2008, aluminium, of begin 2009 of nieuwer)
MacBook Pro (medio/eind 2007 of nieuwer)
MacBook Air (eind 2008 of nieuwer)
Mac mini (begin 2009 of nieuwer)
Mac Pro (begin 2008 of nieuwer)
Xserve (begin 2009)

bron:
https://www.apple.com/nl/osx/how-to-upgrade/

Enige wat mij verbaast is dat midi clip preview in finder niet meer ondersteund wordt.

Ik draai nog steeds 10.6.8. Doet het prima... Waarom is het handig om te upgraden naar Mavericks?

ik draaide ook 10.6.8 maar aangezien LIVE 9, updates van Native Instruments ea updates soms 6.8 niet meer happen heb ik iig besloten up te graden naar 10.9.1
Werkt prima, sommige dingen zijn iets trager, Ableton draait stabiel, upgrades van software was geen probleem.

Systeem Imac i5 2.5Ghz met 12GB RAM

@ Bazzie, misschien dat je te weinig RAM heb en dat kan upgraden, misschien helpt dat in jouw geval.

Ik ben weer terug naar 10.8. Was een aardige klus trouwens, dit was de laatste keer dat ik klakkeloos de laatste OSX intalleer.

Een vooruitgang merkte ik sowieso niet. Diverse randapparatuur werkte niet meer, of enorm traag. Mijn ESI 1808 audio interface werkte helemaal niet meer, evenals een Mira-cast adapter. Voor beiden wacht ik al twee maanden op de fabrikanten voor nieuwe drivers. Mijn UAD Satellite werkte alleen nog maar op Firewire 400 ipv 800. Na downgraden naar 10.8 was Firewire weer normaal

Laptop sloot ook niet meer netjes af, helemaal niet in combinatie met een Thunderbolt scherm. Compleet nieuw formaat van Timemachine backups waardoor al je backups tot 10.8 onbruikbaar zijn.

Ik snap wel waarom Mavericks gratis is. Apple heeft gewoon een hoop nieuwe standaarden toegevoegd die ze op deze manier razendsnel propageren. In het dagelijkse gebruik heb ik ook geen verbeteringen kunnen waarnemen, indexeren duurde in ieder geval ook veel langer.

Macbook 2011, 128GB SSD.

Ik zou het niet doen, je schiet er maar weinig mee op. If it aint't broke, don't fix it ;)

Bottomline, zit er iets in Mavericks waarmee je er op vooruit gaat? Als het antwoord nee is zou ik je systeem lekker zo houden, er vanuitgaande dat je systeem lekker werkt.

Ik heb 4GB Ram DDR3
Waar vind ik de allergoedkoopste ram schijfjes voor mac ? Ik zoek 8 GB dan.

Ik heb ze bij Quantumsolutions Ug vandaan (Duitsland) maar dat werkt voor mij natuurlijk het beste (ivm lokatie), denk dat het in jouw geval makkelijker en goedkoper kan zijn om in Nederland een bestelling te plaatsen.

Back