[Lokerse feesten] Wat een gezellig festival!

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Wij zijn drie dagen naar de Lokerse feesten geweest in belgie en dat is dus echt een gezellig festival. Zo'n relaxe sfeer. Echt weer fijn om in belgie naar een feest te kunnen gaan. :)

Vanavond is de laatste dag met o.a. Vive la Fete, dus woon je in de buurt.... Pak uw fiets en ga er naar toe. Echt een gezellige groep mensen in Lokere. :)

Mijn hoogtepunt op de Lokerse feesten was 100% zeker Chic! Ik had er niets van verwacht, maar stond echt helemaal te flippen. Iedereen kent wel nummers van chic. "We are Family!" en "Africa! chic chic...... chic chic". Ze speelde nummers die ze geschreven hebben voor o.a. Diana Ross, Sister Sledge, David Bowie, Madonna, Duran Duran, Mick Jagger... Een geweldig band met een bezetting waar je u tegen zegt. Niet in de laatste plaats een van de zangeresjes... DAMN!

http://www.chictribute.com/

Voor mij zijn twee dingen duidelijk geworden.
1) Belgie regeert qua festivals en mentaliteit
2) Ain't no party like a disco party!

Attachments

• chicadsc_0050.jpg
    chicadsc_0050.jpg
    36,5 KB · Bekeken: 89
Veel van die kleinere festivallekes laten idd een veel "familialer" en gezelliger indruk na dan die mega-toestanden.

En over dat ... wat anders dan techno ... op festivals zoals werchter dit jaar waren de acts die het meeste sfeer uitbraakten wel de dance/techno acts (zonder dan metallica en coldplay natuurlijk) ... 's vrijdags was bijvoorbeeld de duitse Timo Maas een absoluut hoogtepunt, gevolgd door een geweldige set van de dewaele bros ... de in de volksmond beschouwde homp-acts brengen wel veel meer ambiance en springende en lachende gezichten teweeg dan acts als bijvoorbeeld queens of the stoneage en zelfs moby

pricipe stop ik nu niet meer in belgie ry in een ruk doorjohnny ik heb gewoon heel slechte ervaringen in het belgen land geloof me nou maar was ooit een fervent bezoeker van onze meest vriendelyke buren

na de moeiye te hebben genomen een aantal keren in belgie uit te gaan en dan te horen van een portier dat ik lid moet zyn werkt niet echt motiverend om het weer te proberen

ben nog steeds gek op het land met al zyn woestheid aan natuur maar stappen is echt over vooral als je 3 uur in de auto hebt gereden

p.s. zondag is de bakker open in belgie vers brood op zondag vind ik een heeerlyke luxe

Hmmm, organiseren die Belgen nog andere dingen dan Plop en K3 dan?? :D :D

.. geintje jongens, GEINTJEEEEEEE! (voordat ik wordt bedolven onder patat frites :D )

Arv

Origineel geplaatst door silvercloud
na de moeiye te hebben genomen een aantal keren in belgie uit te gaan en dan te horen van een portier dat ik lid moet zyn werkt niet echt motiverend om het weer te proberen
Klopt! Dit gebeurt alleen maar in Belgie... :confused:

Dat ligt waarschijnlijk aan het type feest waar je naar toe gaat en niet aan belgie....

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Klopt! Dit gebeurt alleen maar in Belgie... :confused:

Dat ligt waarschijnlijk aan het type feest waar je naar toe gaat en niet aan belgie....

vind belgie nog steeds een van de mooiste landen

en ik ben in de 27 jaar dat ik stap maar 1 keer gewiegerd in nederland

dat was in zeist le etoile" heete de tent

wel... zoals julie weten of niet weten zijn er buiten veel sympathieke nederlanders ook veel arogante nederlanders, ...
Bij de Belgen is dit niet anders natuurlijk, maar deze arogante nederlanders (vooral in Antwerpen dan) durven wel eens een slechte naam geven aan julie volkje... Ik weet dat dit een kutreactie is dan om alle (luidruchtige) Nederlanders daarom te weigeren maar sommige (vooral dancings dan) vinden dit de makkelijkste oplossing om arogante Nederlanders (en agresieve alochtonen) te weigeren... 'k zeg niet dat het goed is maar het is nu eenmaal zo...
En denk echt niet dat er geen Belgen geweigerd worden want dat gebeurt ook met de regelmaat ,als je bv geen coole schoenen aanhebt ofzo... dit gebeurt zelf in een kut-boeren-dancing waar 150 man binnenkan.En dan mag je niet agresief worden :( :frons:

maarja... biertje dan maar :biertje:

Festivals in België

Festivals in België

België heeft inderdaad een uitgelezen festivalkultuur waarvan de Lokerse feesten zeker dit jaar inzake programmatie tot de absolute top behoorde. Ook de Gentse feesten zijn niet te versmaden hoewel ik dit geen festival pur sang vind maar eerder een volksfeest.

Anderzijds is er de laatste 10 jaar een wildgroei van festivals die de naam "festival" nog nauwelijks waard zijn.

Zogrock ?
Boererock?
Melkrock ?
Plesjrock ?
Bij het achtervoegsel 'rock' krijg ik al argwaan en het betreft dan ook dikwijls lokale jeugdhuizen met als sponsor frituur Jos.
Dit geldt echter niet voor Marktrock in Leuven en Maanrock in Mechelen die ieder jaar weer ettelijke 10-duizenden bezoekers halen, mede dank zij de top-affiches met grote buitenlandse acts.

Dit is mijn eigen top 3 :

Pukkelpop
Dour
Reggea Geel (inclusief tropische zon dit jaar...)

En dan zijn er natuurlijk nog de talloze mega dance-events zoals 10 days off, City parade, I Love Techno outdoor,...
Niet te vergeten is "Laundry Day", het beloftevolle event in de Antwerpse binnenstad waarover ik een apparte thread zal starten. See ya all there !

(ps : en ja, op zondag zijn bij ons de bakkers én de beenhouwers open...)

Sjock is ook leuk, maar dan weer Rock 'n Roll technisch. Helaas tegelijkertijd met Rock Herk.

kVindt zo'n dingen ook erg dom. Dat is meestal alleen maar in dancings, hoor.
Dat komt denk ik omdat er veel domme en onverdraagzame klootzakken in zulke tenten rondhangen die ambras zoeken met iedereen die niet wit is of hun lokaal dialect niet spreekt. Zo'n mensen verpesten echt wel de sfeer.
Dat gedoe met die lidkaarten is een excuus om je de toegang te weigeren, want meestal kun je lidkaarten net voor de ingang krijgen.
Ik denk nu wel niet dat je zulke dingen in elke Belgische dancing tegen komt.

Origineel geplaatst door Arv
Hmmm, organiseren die Belgen nog andere dingen dan Plop en K3 dan?? :D :D

.. geintje jongens, GEINTJEEEEEEE! (voordat ik wordt bedolven onder patat frites :D )

Arv

Samson neemt dit u erg kwalijk !

;)

Festivals zijn in belgie tegek! Vorig weekend nog vertoefd op festivibe.be. Niet zo'n massa feest, maar nog lekker overzichtelijk en gezellig dancefestivalletje. :dj: Zaaaaaaaaaaaaalig !!!!

Tijdje terug via internet terecht gekomen op een illegaal openlucht feest in de buurt van Diest, midden in de bossen een veld met 2 feesttenten en koeieflatsen :D En zoiets "mag" gewoon nog in belgie! (was zelfs aangegeven met borden op die lange straten)

In belgie wordt er veel meer aan cultuur gedaan. Veel meer grote en kleine festivals, meestal niet verpest door de commercie. Ik heb het idee dat het percentage "openminded" mensen dan ook iets hoger ligt in belgie. Vlamingen hebben een wat relaxere en meer met-beide-benen-op-de-grond instelling. Maar generaliseren moet je mee oppassen, want in nederland zijn de mensen op de juiste feestjes ook relax en open. Ik mag de cultuur wel, veel bier, lekker eten en veeel meer techno en electro en ipv al die breezer in combinatie met hardtrance en hardhouse etc.

Het viel me wel op dat de vlamingen en walen totaal anders zijn, en het lijken wel 2 verschillende landen. Maar niks negatiefs over de Walen, want als je es flink electro/techno wilt gaan stappen, dan raad ik je Luik aan. Techno enzo leeft er nog helemaal. Veel van die "underground" tentjes en veel grote (internationale) namen! Belgie staat wat dat betreft voorop!

:biertje:

PS: het viel me wel op de dat de "buitenwippers" (hihi :D ) behoorlijk overdreven zijn.... heel tegenstrijdig, en dat voor een festivalletje met uitsluitend relaxe en kalme mensen.... vreemd... dat soort uitsmijters zijn juist nodig op van die kut-feestjes...

nou net nu ik dacht dat alles in NL veel beter was en toen ik op het punt stond te verhuizen...

Nuja, belgische festi's ruleren mischien wel.. Maar toch liever geen SukkelFlop (of pukkelpop voor beginnerlingen) meer.
Vorig jaar geweest o.m. voor Luke Vibert vs. aphex twin... En uiteindelijk is het zo uitgedraaid (regen modder slijk sfeer kostprijs) dat we constant zo stoned als een aap in de chateau(experimenteel tentje op pukkel) gezeten hebben.. Was wel leuk, maar de bands die we gezien hebben (en van genoten hebben) konden even goed dezelfde bands zijn als op 1 of ander [gratis?] stadsfestival. Zodus bij deze :r ik van High-Budget festivals...

rvooh> Jij bent duidelijk nooit naar lowlands of pinkpop of zo geweest..

In nederland moet je blij zijn als je na 0:00 uur nog geluid mag maken... Bah!

vind belgie nog steeds een van de mooiste landen

en ik ben in de 27 jaar dat ik stap maar 1 keer gewiegerd in nederland

dat was in zeist le etoile" heete de tent

sorry moet ff reageren - ouwe draad [gezocht op feest zeist]
idd was een wild west tent [ letoille]
werd soms geschoten in een heuvelrug gebied ,..waar t zogenaamd relaxed hoord te ziijn
[ vrienden van mij hadden in diezelfde straat later een "kraak"pand je wil niet weten wtr binne kroop na 3en !!
ik ging daarheen in mn brommertje tyd [ben 33] en er werd daar eg arielexed gereageerd op on welcome gasten
das alles snel op zoek naar t feesie waar electrovolt moet giggen ...

:halleluja

toevoeging dit jaar ga ik na DOUR heb eg veel gasten gesproken that the one
wast ,..uhm al!
maar festival waaar je flink moet betalen en ander arie zaken daar kom ik gewoon weg niet meer
asje de line up bekijkt
dour eg goed

frietje erby

Dit jaar ben ik er ook weer geweest.. The Cramps.. :) Heerlijk!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
rvooh> Jij bent duidelijk nooit naar lowlands of pinkpop of zo geweest..

In nederland moet je blij zijn als je na 0:00 uur nog geluid mag maken... Bah!

Lowlands gaat tot 4:00 door met herrie in bepaalde tenten.

Back