Vintage Dance

Dilago

Ouwe rot
Heb een nieuw liedje gemaakt, heb het vintage dance genoemd. Doch wil ik niet suggereren dat het dat is, ik zat gewoon verlegen om een titel.

Vind de soundcloud link hier indien je dat prefereert.

Ben benieuwd naar de meningen.

Laatst gewijzigd:
heb je dit live in een oefenruimte opgenomen?

heb je dit live in een oefenruimte opgenomen?
Live in meerdere takes in mijn kamer en daar heb ik loops van gebruikt.

Sorry dat ik het zeg, want ik vind het weinig met vintage dance te maken hebben...
Geen probleem, ik geef het beestje ook maar een naam. :) Dit is het eerst dance achtige liedje wat ik maak. Misschien mag het zo absoluut wel niet heten, suggesties zijn meer dan welkom!

Het is wat kaal en simpel. De drums kunnen op een gegeven moment wel wat uitgebreider of feller. Nu is het na het breakje van hetzelfde laken een pak als ervoor.

Melodisch is het ook vrij eentonig, een repetitief deuntje op de gitaar en dat is het een beetje. Leuk als basis maar als hoofdmoot wat mager.

Sorry dat ik het zeg, want ik vind het weinig met vintage dance te maken hebben...
Nou, dat zal hij wel erg vinden. :D

Dank voor de reacties. Ik neem je opbouwende kritiek mee Stupide, sowieso voor de volgende maar misschien dat ik ook nog wel even met deze bezig ga als ik het op kan brengen.

De gitaar ligt nu heel erg "op" het nummer, hij moet er wat mij betreft echt "in" liggen. Dat is bij de trompet beter gelukt!
Gitaar: Ff wat laag eraf EQ-en, misschien tikkie hoog boosten. Expirimenteer ff met wat galm ook. Dan moet het lukken.

Oja, de timing van de gitaar, daar val je echt door de mand. Vooral die aflopende lick, aan het eind. Kijk desnoods of je dit kan rechttrekken door in de wave te knippen en schuiven. Voor gitaarpartijen kom je daar wel mee weg.

Goeie tips technomauriesje, ik ga er toch nog even naar kijken en denk dat ik de gitaarpartij maar overnieuw inspeel want hij ligt er inderdaad te dik bovenop. Doordat de gitaar akoestisch is wordt hij wat te percussief misschien. Zal het eens proberen met de elektrische.

Back