Korg Oasys parts/ upgrade

Neilsb

Nieuwkomer
Hallo Synthvrienden,
Ik, als Oasys die hard loop tegen de houdbaarheid van mijn O aan.. Ik kan er op de USA fora nog niet duidelijk achter komen of er voor de O al vervangende parts verkrijgbaar zijn.... Een upgrade zeg maar. Met name voor het moederbord lijkt dit een probleem te zijn.. Toch ergens gelezen van iemand die een complete geupgrade O in bezit heeft met oa nieuw/sneller moederbord..
Iemand van jullie kenners hier iets over gehoord?
Eigenlijk wil ik live niet afstand doen van mij O, want wat een beest in the mix..:okdan:

Oh ja.. Korg USA al ge -contact... it's oh so stilllllll...:(

Voor geïnteresseerden
Het schijnt dat het moederbord welke nog wel verkrijgbaar is met modificatie werkt in de oasys.
Das erg goed nieuws! Mijn moederbord was het niet. Slecht contact met de soundcard. Een veel gehoorde klacht. Nu mijn o weer helemaal gezond is.... Is mij spelend weer een ding duidelijk..
Hij gaat nooooooit meer weg, want de o blijft de best klinkende allroundbak ever.
Als je er eentje kan krijgen .. Weest erbij. Zo m'n korg provisie ff opgekrikt ..

Het punt is dat het mobo aangeduid wordt op fora met het typenummer dat overeenkomt met de consumer versie MAAR de big O heeft een industriële en die is nagenoeg niet te vinden.
Ach, mijn zx81 doet het nog steeds dus waarom zou je oo zoek gaan ?:D

Zonder dollen, een schier onmogelijke zoektocht.
Bovendien is de firmware en aangepaste Linuxversie exact geschreven op de specificaties van de Oasys. Ga je daar mee rommelen dat gaat het snel verkeerd.

Heeft iemand al geprobeerd de HDD up te graden naar SSD? Qua aansluitingen zou het moeten kunnen, maar hoe reageert het moederboard erop.

Er moet toch iemand het geprobeerd hebben want er zijn best wat vast gebruikers die het apparaat nooit weg zullen doen. Het is ook voor mij de best klinkende all-rounder voor zover ik weet op de 2e hands markt.

Ja, dat heb ik wel gedaan, geen kunst aan. Je zet een ssd er in en dan de recoverycdrom draaien.
Je blijft alleen met het fangeluid van het mobo zitten maar de hd was toch al niet luid.

Ja, dat heb ik wel gedaan, geen kunst aan. Je zet een ssd er in en dan de recoverycdrom draaien.
Je blijft alleen met het fangeluid van het mobo zitten maar de hd was toch al niet luid.

En je had verder geen problemen met de werking van het instrument?

Vergelijkbare discussies

Back