opname van een loop tikt

cns

sfm
ik moet even wat anders werken met Cubase, nu wil ik alleen een subbass opnemen, zover geen probleem... Zodra de opname gemaakt is zet ik deze in een loop gewoon als audiotrack in cubase... Maar nu komt het probleem, het loopje tikt aan het eind... Hoe kan ik dit recht krijgen? Ik snap er geen fuck van ben al bezig geweest met de locators etc. maar de loop blijft tikken, het lijkt me toch sterk dat ik heel het subbass stuk in zijn geheel dus vanaf 30 sec tot 6 min. 30 moet exporteren om dit te voorkomen? Snap to zero heb ik ook geen fuck aan en faden heeft ook weinig zin.

Iemand? Of moet ik de loop maar lekker omslachtig in Recycle gooien? en daar bewerken en opslaan?

Zit er een ENV op waarvan de release hoog staat?
Je kan toch ook het volume intekenen, zet je hem dicht tpv de tik.

yes er zit idd een lange release op die subbass :s

Laatst gewijzigd:
Bij vervelende tikjes, meestal forceer ik dan een zero-crossing.. door letterlijk in me bronsample
de eerste 2 "samples" te selecteren.. Fadein toevoegen.. en de laatste 2 "samples" selecteren en dan fadeout toevoegen.
en dan bedoel ik dus echt letterlijk IN de sample.. geen gedoe met adsr en fades op je loop.

Wat ook nog kan gebeuren. (al gebeurt het me niet veel) is dat ergens 2 frequencies elkaar in de weg zitten.
en dan heel even clipped.. Das wel naar.. om daar vanaf te komen.. pak je een EQ .. boost een frequency met een vrij nauwe band.. en loop door je frequency-spectrum heen tot je een soort fluiten hoort... en ALLEEN die frequencie snij je eruit (ipv boost, domweg met -heelveel DB

Zet je release dicht en de sample mono als dat kan......of al niet zo is:)

Bij vervelende tikjes, meestal forceer ik dan een zero-crossing.. door letterlijk in me bronsample
de eerste 2 "samples" te selecteren.. Fadein toevoegen.. en de laatste 2 "samples" selecteren en dan fadeout toevoegen.
en dan bedoel ik dus echt letterlijk IN de sample.. geen gedoe met adsr en fades op je loop.

yep dit werkt idd :okdan:

Back