De Casio SA46 als basis..Cubase als Audio FX..

PSR8000

Stamgast
In een huis met een ongeisoleerd dak erop
Via een uitverkoop kon ik heel goedkoop aan een Casio SA46 komen..

En ok het is uiteraard geen superkeyboard maar de klanken zijn zeker niet slecht...beetje kort gesampeld en bij sommige staat de ADSR van het signaal nogal strak afgesteld..

Dit muzikale projectje is gewoon een experiment...
Zelf vind ik het wel geinig klinken niet meer dan dat..

http://soundcloud.com/ramon1973/casiosa463214

Klinkt inderdaad heel leuk. Heb zelf een SA1, SA77 en CA100 van Casio, die ik binnekort bij mijn producties ga gebruiken.:D

Het klinkt inderdaad liefelijk, maar wel erg leuk gedaan! Sowieso niks om voor te schamen hoor dat je met dit kinderspeelgoed iets maakt! Ik had ooit een keer een kick en een bassline uit een Yamaha DJX gesampled en die doorgelust naar m'n JP8080 en daarin een zooi effecten overheen gemieterd! Klonk best redelijk.

Bovendien vind ik het wel een kunst om zoiets te doen, je verwacht het immers niet. En volgens mij had Herman van Veen met Hilversum 3 ook zo'n kinderpiano gebruikt...

Dank voor de positieve reacties op dit experimentje en heb inmiddels al een 2e project ermee geplaatst welke wat meer diepgang kent dan deze eerste test/frubbelproductie.
Heb er een speciaal SC profiel voor aangemaakt om daar het vervolg van dit opmerkelijk experiment te gaan posten.
Wat je meteen mist is MIDI want als je eenmaal fout gaat kan je weer overnieuw beginnen dus het werken duurt wel langer en moeizamer maar je komt wel tot hele verbazingwekkende dingen op de oude manier van werken.
Deed mij terugdenken aan tijden dat je met het keyboardje bij je bandrecorder zat en dan maar laten draaien en opnemen..vaak kwamen daar al pielende hele grappige producties uit.
Nu heb je eigenlijk een complete opname studio met Cubase bij de hand welke je dingen laat maken welke vroeger echt niet denkbaar waren.
En dat je met audio zoveel kan doen dat er van het soms onbruikbare geluidjes welke er zeker ook in zitten in dit kleine toetsen apparaatje toch iets te maken valt.
Toch even denkende aan Casio van vroeger is het kwalitatief allemaal wel stukken beter geworden.
Ja klopt bij Herman van Veen, die had nog zo'n kleine houten kinderpiano met snaren erin, daar ben ik ooit mee begonnen:-)

Qua geluidskwaliteit klinkt het vele malen beter dan ik van zo'n klein keyboardje verwacht. In combinatie met de juiste effecten kun je daar best grappige tracks mee maken.

Hi Wootson, tja had tijdje geleden een CT-390 ter opknappen en doorverkopen maar dat klonk echt heel erg pet en dat was voor die tijd nog best een duur keyboardje...ok geloof wel dat het ding uit 1988 kwam of zoiets maar mijn neefje had ooit een Blokker keyboardje gehad waarna hij na 5 minuten het ding uitzetten omdat een piano net zo klonk als een trompet dus toen ik deze Casio over zijn 0,2 watt speakertjes probeerde kwam er al een best aardige klank uitzetten..

Back