Eigen versie van Ain't No Sunshine

JOGRO

Ingeburgerd
Thuis wat opnames gemaakt met m'n band Neon Mind.
Waaronder Ain't no Sunshine:

Hoor graag jullie mening ;)

Ik vind dat lange aanhouden van de laatste lettergreep na een tijdje wel mooi geweest. Verder heb ik er weinig op aan te merken. Dat stukje opmaat richting 2:40 ongeveer is wel echt tof. In het stuk daarna (het instrumentale deel) mis ik wel echt een bassist.

klinkt goed.. leuk covertje.

wat ik hoor:

een band die zo voorzichtig speelt dat het bijna stil is en een zangeres die daar dan weer alles en te veel wilt geven. en dan ook nog zonder bas, dus die basis is er ook niet...het wordt wel allemaal voller en meer rond de gitaarsolo maar met zo'n clichee-climax maak je op mij geen indruk. vanaf noot 1 moet je me zien te pakken!

een band die heel leeg begeleid moet dat wel heel muzikaal doen. er moet wel muzikale spanning zijn.
luister naar Erica Bardoe haar bekende live-plaat (eh, weet even niet hoe je dat mnmoet schrijven!)

bijvoorbeeld de pianist bredere vollere akkoorden, spannendere harmonieën. en vooral meer.. niet die lange sustain. meer ritme en beweging. dit alles kan heel subtiel maar maakt het wel meteen spannender.
speel op de grens van je kunnen en durf te experimenteren.
De gitarist speelt de basis-riff met staccato-noten wat het ook weer leeg maakt. speel het juist met aangehouden noten en voeg er tussen ook een paar accoordnoten.. het staat in A mineur, dus dat moet makkelijk kunnen.
En die cross sticks op Drums maakt het ook te veel ingehouden. het klinkt wel profi zo'n zachte begeleiding en dan naar een climax toewerken maar het levert geen spannende muziek op.

misschien eens uitproberen het met veel meer ballen te spelen? meer ritme en klank. je hoeft niet meteen keihard te meppen op de snare en distortion op gitaar te zetten. ik bedoel meer muziek. meer leven in de brouwerij. dat past ook veel meer bij haar stem!

of gewoon zo houden natuurlijk! :-)

Proper repetitiehok, dat wel. Goh, ik heb veel respect voor wat je bandje doet. Maar : pas bij de gitaarsolo komt het een beetje los. Ik sluit me aan bij Mars. Het blijft teveel bij 'op veilig spelen' klinken en bijgevolg overstijgd het niet het gemiddelde, zij het 'ok' balorkest. Op deze manier ideaal voor op het trouwfeest. En wie weet : een avondvullend programma met covers 'op veilig spelen' brengt misschien nog geld in het laadje ook !!

Dankjullie. Kan me er wel in vinden dat het minder op save kan.
(al staat save voor mij niet per sé gelijk aan een ok balorkest, zeker niet de mate waarin we de nummers anders spelen dan het origineel.;))

Dankjullie. Kan me er wel in vinden dat het minder op save kan.
(al staat save voor mij niet per sé gelijk aan een ok balorkest, zeker niet de mate waarin we de nummers anders spelen dan het origineel.;))

jullie leggen nu als band een redelijke basis neer. alleen erg ingehouden en voorzichtig....
mooie dingen komen vaak voort uit fouten, experimenteren en durven (te verliezen).

ik ben heel benieuwd hoe het zou klinken als jullie totaal iets anders met het nummer zouden doen. ontspoor en laat jullie creativiteit loos gaan!
en vaak komen uit het experimenteren vanzelf weer strakkere ideeën ..

piano met juist een ritmisch thema...of /ook arpeggios....
drums juist wel met snare
die orginele vamp weg of anders gespeeld
enz

Back