Logic Pro X ziet plugins niet meer

dextah

Ouwe rot
Ik start net Logic Pro X op en nu ziet die geen plugins meer.
De Logic plugs doen het nog wel.
Check net Maschine en die ziet wel alle audio units.

Ik heb niks geinstalllerd of geupdate.
Enige wat ik net heb gedaan is een cheap behringer audio interface ding dat ik voor mijn koptelefoon ga gebruiken voor het eerst heb aangesloten.

Is het iets wat ik per ongeluk heb aangevinkt in Logic?
Ik kan ook niet naar de audio unit manager.
Hij skipped ook echt dat scannen bij het opstarten.

Kijk of je plug ins wel staan dr te klikken in finder: Ga naar.. en dan tik je in: /Bibliotheek, Enter dan kom je allemaal mappen tegen kies Audio dan Plug Ins en dan Components als er daar zich niks bevindt dan staan ze op een andere locatie dan naar normaal. Probeer logic ook eens te herinstalleren. Iig het is een van de meest gebruiksvriendelijke software om te installeren. Normaal gewoon downloaden uit appstore. Slepen naar programma s en that's it.

Heb dat allemaal gedaan.
Cachefile verwijderd Logic opnieuw geinstalleerd disk permissions gerepareerd etc.

Andere daws zien de audio units wel.

In Logic kan ik de audio units manager niet eens openen.
Hij skipped dat hele audiounits scannen in het begin.

Ik heb alleen de audiounits cache gedelete. Er is geloof ik ook een Logiccache file. Zal die ook eens deleten.

Is er in logic niet iets waar je kan aangeven waar je componentsmap is?

Heb je time machine zodat je een vorige versie kan terugzetten?

Ik heb wel clean my mac gedraaid van de week.
Mischien heb ik een file gedelete..

Wat voor file of noem je dat nou extensie? Wijst Logic naar de component folder?
Zo werkt het toch of zeg ik iets doms?

Begin maar opnieuw. Al die opruimprogramma's verklooien de boel. Je hebt ze niet nodig, osx doet het zelf wel.
Sterkte en succes!

Ik heb wel clean my mac gedraaid van de week.
Mischien heb ik een file gedelete..

Wat voor file of noem je dat nou extensie? Wijst Logic naar de component folder?
Zo werkt het toch of zeg ik iets doms?

Waarom denken mensen toch altijd dat er magische "cleaner" oplossingen bestaan. Indien er werkelijk zoiets zou bestaan, denk je dan niet dat apple het automatisch zou inbouwen in OSX?

Antwoorden op je vragen: je component folder is hardcoded.
Het feit dat AU Manager niet wil opstarten duidt op een ander probleem.. Vermoedelijk permissie probleem op /Library of ~/Library.

Kan je eens AU Lab proberen? (zie link op http://www.apple.com/itunes/mastered-for-itunes/ )
(wel even via command-i in 64 bit modus zetten)

Ik heb clean my mac voor de uninstaller die er inzit.
Ik merkte dat er na het verwijderen toch nog files op plekken stonden waar ik niet van afwist.
Gebruikte appzapper ofzo weleens daarvoor maar die vond ik niet zo fijn werken.

Verder doe ik zelf alles via schijfhulpprogramma ed.

Ik zal au lab eens proberen.

Au lab in 64 bit laat audio units
NI Maschine laad audio units
Ableton laad audio units.

Components folder is ook niet verplaatst.

Nu ik er over nadenk heb ik volgens mij alleen een prog verwijderd via clean my mac.
Het enige wat ik gisteren heb gedaan is dropbox geinstalleerd.
Ik trok wel per ongeluk mijn externe hd eruit zonder eerst te verwijderen.

Kan op niks ander komen dan dat.

Hoe zou ik dat permissie probleem op /Library of ~/Library kunnen herstellen? Disk utility permission repair heb ik al gedaan.

Ik heb geen zin om weer een cleane install te doen. Heb dat niet zo heel lang geleden gedaan..

Hmm echt wel heel vreemd als ook AU Lab ze ziet.
Heb je toevallig Garageband nog staan? kan je ook daarin eens proberen

heb weinig andere suggesties behalve zeker maken als je hem uninstalled, dat alles effectief weg is.

Waarom denken mensen toch altijd dat er magische "cleaner" oplossingen bestaan. Indien er werkelijk zoiets zou bestaan, denk je dan niet dat apple het automatisch zou inbouwen in OSX?...
Off Topic.
Als je onder windows een programma verwijdert met bvb. RevoUninstaller, zul je snel zien welke rommel veel programma's nog na hun eigen uninstall achterlaten hoor.
Vandaar dat ook windows blijft bestaan hé ... je krijgt dat nooit helemaal weg. :D
Maar dit terzijde.
(Mogelijk komt er hier een Mac in gebruik als XP niet meer ondersteund wordt :)

Dan nog.. dat een programma rommel nalaat.. die paar kilobytes aan settings files e.d. maken heus je computer niet kapot.

Back