Ik zal hem ook echt niet snel wegdoen, hij is toch veelzijdiger dan veel mensen denken en heeft een heel eigen klank. In het draadje over de CS-30 staan meen ik wat tips over welke dingen je er mee kunt doen, dingen waar je niet altijd even snel opkomt. Inderdaad over de external input maar ook bijvoorbeeld over het verbinden van de sequencer out met de CV in, waardoor hij zich weer anders gedraagt dan in het geval je op het frontpanel kiest voor de interne sequencer als aansturing. Vreemde en eigenwijze bak die je echt kan verrassen soms
Zijn grootste handicap is dat hij niet echt kan scheuren als een Moog of een MS-20 (als je de external input niet gebruikt). Geen overdrive op het filter en intern zijn de levels ook keurig netjes gehouden. Hij klinkt daardoor vrij clean en precies en veel mensen ervaren dit als een "zwakke sound". Ik vind dit juist een mooie aanvulling op de wat brutere bakken, want het hoeft tenslotte niet allemaal hetzelfde te klinken. Contrast is toch vaak het toverwoord in muziek