linn lm 2

Status
Please reply by conversation.

ryolite

Nieuwkomer
Hallo...mijn naam is ivo en ben al een tijdje opzoek naar een linn lm 2 wie kan mij blij maken?
Ik heb eventueel wel wat ruilmateriaal ook..ik hoor jullie graag ...fijne dag

geweldige drunmachine

geweldige drunmachine

Wat een wijsheid.

Jazeker;). En niet uit de losse pols want ze (LM1 en LM2) staan hier met regelmaat op de
tafel om verzorgt te worden. Ik snap donders goed waarom iemand 'm wil en waarom diegene die 'm hebben 'm niet zomaar weg willen doen.
Het blijven geweldige drummachins.

grt,

Marc

Jazeker;). En niet uit de losse pols want ze (LM1 en LM2) staan hier met regelmaat op de
tafel om verzorgt te worden. Ik snap donders goed waarom iemand 'm wil en waarom diegene die 'm hebben 'm niet zomaar weg willen doen.
Het blijven geweldige drummachins.

grt,

Marc

hey marc,

als jij er een aantal onder handen heb gehad, denk jij dat de LM-1 te klonen is?

gr
b

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw bevindingen rondom het klank verschil tussen een LM1 en LM2 Marc.
Wat kan je daarover zeggen?

Klonen LM1 of LM2

Klonen LM1 of LM2

hey marc,

als jij er een aantal onder handen heb gehad, denk jij dat de LM-1 te klonen is?

gr
b

Alles is in principe te klonen (nou ja, bijna alles).

De LM1 en LM2 maken beiden gebruik van een gecomprimeert opslagformaat van de samples. Deze 8-bit opgeslagen data wordt door een speciaal daarvoor ontworpen DAC
naar een equivalent van een 12-bit signaal getovert.
Zou je willen klonn dan zul je die speciale DAC's moeten hebben. Of daar vandaag de ag nog equivalenten van zijn weet ik niet.
Er schijnt software te bestaan die de gecomprimeerde data naar een WAV bestand kan omzetten.
Tevens worden er CEM filters gebruikt --> ook niet meer courant.

Waarom zou je een LM1 of LM2 willen klonen?
Voor de klank? --> die is wel te imiteren.

Voor de specifieke bedienings-indeling?
--> daar kan ik me iets bij voorstellen.
Dan zou je alle knoppen en zo op een bepaalde wijze moeten laten terugkomen,
de besturingsrom kan je branden, de processor is echter niet meer courant maar nog wel te koop als vintage. Vervolgens moet je dan .... wet je; laat maar. Ik zou er niet aan beginnen:(

Marc

LM1 VS LM2

LM1 VS LM2

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw bevindingen rondom het klank verschil tussen een LM1 en LM2 Marc.
Wat kan je daarover zeggen?

De LM2 heeft voor de meeste sounds langere samples en is duidelijk hoorbaar in het uitklinken van de klanken. Bij de LM1 worden ze afgeknepen op het einde van de sample.

Daarintegen kan je bij de LM1 voor alle sounds de sample-rate via een pot aan de achterkant regelen. Bij de LM2 niet. Dit topic gaat erover dat ik de LM2 kan voorzien van 9
pots waarmee dan alle sounds in frequentie zijn te regelen en daarmee wordt de LM2 wat mij betreft de winnaar.
Ook zijn er voor de LM2 meer alternatieve BIN files beschikbaar (sounds dus) die in de sockects geprint kunnen worden. Ook zijn geluiden van de Oberheim DX te gebruiken.
Door het aanbrengen van speciale ROM sockect met een lift hendeltje kunnen eenvoudig roms uitgewisselt worden.

Dat de LM1 nogal eens voor meer geld van eigenaar wisselt dan de LM2 heeft o.a. te maken met die extra frequentie regelaars EN het feit dat er van de LM1 minder zijn gemaakt dan van de LM2.
Met de LM2 modificatie wordt het eerste ongedaan gemaakt.

grt,

Marc

Ik heb er nooit een gehad, laat staan naast elkaar gehad maar ik heb altijd het idee dat de LM-1 dikker klinkt dan de LM-2. Een beetje zoals een SP-1200 tegenover een 707.
Bij de LM-1 is de VCA voor sommige (misschien wel alle) samples opnieuw wordt toegevoegd aan de sample en daarom elke keer anders is. Weet je of dat bij een LM-2 ook zo is?
Hier een filmpje daarvan: LM-1 vs DX-A hihats

Juist dat pitchen van de samples wat de LM-1 kan vind ik enorm interessant.
Ik weet niet, op een of andere manier trekt de LM-2 mij helemaal niet zo en de LM-1 juist heel erg.
Maar inderdaad de prijzen van de LM-1 zijn niet normaal. Ik heb er ooit 2 op eBay voorbij zien komen in de richting van de £5000 geloof ik.

Misschien telt ook mee dat ik een grote fan ben van het oude werk van Prince (en Vanity/Apollonia, The Time, etc). Als je dan zo'n LM-1 hoort dan heb je met 1 druk op de knop al de halve band in de kamer ;)

Beste Barno,

De LM1 gebruikt voor iedere sound een eigen DAC met daarbij een envelope op de referentie pin waardoor die tevens als een VCA werkt. Door de wijze van hertriggeren onstaat er inderdaad een levendiger sound (groove) zoals in het filmpje wordt gedemonstreert.

De LM2 multiplexed de ROM data over slechts een paar DAC's en daarmee vervalt die groove.
Wel heeft de LM2 voor de BASS en TOM CEM3320 filterchips met een envelope die daarmee iets
soortgelijks doet.

Voor wat betreft het pitchen van de LM2: zie
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=175191

Met die daar door mij aangeboden mod kan de LM2 ook alle geluiden pitchen.

Mvgrt,

Marc

in ieder geval zou ik een LM2 gehad hebben,zou ik meteen die marcmarc kit gekocht hebben,wat een vette mod!

dank je voor de info Marc...
Heb je toevallig en service manual die je kan delen?
ik kan alleen die vrij belabberde scan van cem3374.com vinden...

:hallelujaHallo...ik heb die van mij door marc marc laten modificeren en kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over het resultaat...hij heeft hem zeer netjes behandeld en ben dus zeer onder de indruk van het eindresultaat...kan nu echt veel meer mee...mij hoor je vorlopig even niet meer..grt ivo citaat : Juist dat pitchen van de samples wat de LM-1 kan vind ik enorm interessant.
Ik weet niet, op een of andere manier trekt de LM-2 mij helemaal niet zo en de LM-1 juist heel erg.
Maar inderdaad de prijzen van de LM-1 zijn niet normaal. Ik heb er ooit 2 op eBay voorbij zien komen in de richting van de £5000 geloof ik.

Status
Please reply by conversation.
Back