Kan een motu 828mkii mijn mixer/geluidskaart vervangen?

SB-SIX

Ouwe rot
Ik heb nu een focusrite 18i6 en een soundcraft efx8. Ik gebruik de mixer voor live jams maar zit eigenlijk nooit aan de knoppen ervan. Meer 1x instellen en dan klaar. Omdat ik geen zin heb iedere keer alles om te pluggen neem ik nu meestal alleen de stereo out van de mixer op met mn geluidskaart, dus geen aparte sporen in een daw.

Nu zat ik te denken, kan ik niet beter die motu kopen en de mixer/geluidskaart verkopen, om zo ruimte te besparen en individuele outputs op te kunnen nemen? Wat ik me met name afvroeg is of ik ook aux-sends kan inregelen in standalone mode, en of ik nog iets over het hoofd zie wat ik ga missen in zo'n geval?

Waarom zou je dat met de 18i6 niet kunnen? Die heeft ook 18 inputs...

De 18i6 kan niet gebruikt worden als mixer. Hij werkt niet standalone, heeft geen eq en heeft maar 2 jack outputs die naar m'n monitoren gaan. Dus ik kan geen send kanalen instellen en heb altijd een DAW nodig om de eq te gebruiken en de laptop moet altijd aan staan voordat hij uberhaupt iets doet.
En die 18 inputs is ook een beetje misleidend. Hij heeft eigenlijk maar 8 inputs. De rest zijn adat en midi inputs.

Ah je hebt gelijk, Goed dat je het zegt!
Nou de mk3 bedoel ik dan :) Die heeft wel fx onboard. De 10 inputs kan ik mee leven als ik er een adat uitbreiding aan hang. Dat kan met de focusrite ook inderdaad maar die mist nog steeds de outputs om send fx op te kunnen doen.
En wat ik me dus met name afvraag, kan je in de motu channels configureren als send / return zoals op een mixer?

Dan zeg ik dat het zou moeten kunnen...alleen zal je de mix dan van te voren moeten maken en de eq's werken minder direct.
Ook vraag ik me af waarom je de OUTPUTS van de interface zou willen opnemen.
Zelf heb ik 2x een 828mk2 (nou ja...momenteel 1 want de andere is net opgestuurd voor reparatie) en 1 x 828mk3

Synths gaan direct de motu in en de outputs gaan naar effect apparatuur...

De outputs wil ik inderdaad ook gebruiken om te sturen naar FX, dat kan dus binnen de 828 met sends? Bijvoorbeeld, een deel van het signaal van kanaal 1, 2, 3 en 4 (synths) sturen naar kanaal 10 (fx)?

Ik zag dat ze een mooie ipad app hebben waarmee je de mixer kan bedienen, en eenmaal ingesteld doe ik weinig meer met de EQ tenzij ik weer een heel nieuw project start dus dat lijkt me prima...

Die app werkt alleen als je motu aan de computer hangt...
Eerlijk gezegd hangt ie bij mij altijd aan de computer en gebruik ik hem nooit stand alone.

Die app werkt alleen als je motu aan de computer hangt...
Eerlijk gezegd hangt ie bij mij altijd aan de computer en gebruik ik hem nooit stand alone.

Ja da's op zich niet erg, als ik eenmaal eq settings heb gemaakt laat ik dat vaak lang staan omdat ik dan aan een liveset werk, dus 1x instellen en klaar is goed genoeg voor me...

Back