Nieuw commercieel housedeuntje

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

In het kader van afmaken met die hap heb ik weer eens een track afgerond. Hij is nog niet gemixed en behoorlijk/heel erg commercieel, maar dat was ook de bedoeling. Ik wil tenslotte ook groter wonen :D

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

https://soundcloud.com/bombario/roar-groar

P.S. Hij is gemaakt in FL Studio met een paar samples, Sylenth1 en de 3xOsc synth.

Groet,

Rutger

Het klinkt als de muziek waar me kids naar luisteren.. die zullen het wel hip vinden.
het schreeuwt wel om wat vocals.. dat zou het een stuk zomerser maken.. leuk op die tussenstukkies zonder bliepjes en tuutertjes.

Lol, dit is ook precies de muziek die ze bij mij thuis leuk vinden. Afrojack, Martin Garrix, Nicky Romero en Hardwell. Af en toe maken we wat samen, waaronder dit liedje.

supper trackje. afmixen die handel. en zeker overwegen om hem op te sturen als demo. naar een groot label,

I wanna shoot finger lasers in Ibiza!

leuke track
missen nog een paar zaken:
- de drumloops mogen nog wel een paar variaties hebben, even quantizen choppen met recycle of andere tool en verschillend layeren door de parts te muten
- na iedere 16 kicks, waar je alles dus voor de 2e keer doet, mist de onbeat ride/crash cymball tthsss thssss op de 2e set van 16 kicks.
- in dit soort trackjes gaat echt alles in 2x 16, waarbij 17-32 een herhaling is van 1-16 met een hihatlaag en de hieronder genoemde "haperende straaljager" :D
- er moet ook nog een pitch shifting synthlaagje bij die je al pitchend en stotterend als een haperende straaljager door de laatste 8 van iedere 32 maten doorsleurt

dan ben je er wel denk ik en past die perfect in het Spinnin keurslijfje :D

@Raphie,

Prima punten, dank! :okdan: Deze track heb ik in een week in de avonduren gemaakt en het is van dik hout, met de tips ga ik verder en mix ik hem af.

Spinnin' is trouwens precies waar ik me op richt en als het een release mocht worden spring ik een gat in de lucht. Dan komt het creatievere werk later wel weer.

Dank allen! :halleluja

Mooi, verrassend plaatje.. Maar wat mij stoort is de trage opbouw.. Hij gaat pas los tegen de 2 minuten. En helaas, ik denk niet dat een platenmaatschappij happig zal zijn op dit plaatje. Jay30k en ik hebben namelijk 60 maatschappijen aangesproken om onze "They are You" te releasen (onze beste plaat), en we hebben er GEEN ENKELE commentaar op gekregen.. Dus, ik die dacht om mijn beste plaat op te sturen.. ta-ra-ra..

Alleszins, ik wens je veel succes ! En hou ons op de hoogte ;)

Hi Bombario,

ik heb al een en ander gemixt van dit soort platen en dit is wat me vooral opvalt:

- een te drukke climax
- om commercieel te gaan mag de lead een stuk aggressiever maar hou het makkelijk voor het luisterplezier van de luisteraar
- probeer een dikkere kick te pakken en eea te sidechainen om zo ruimte te creeren
- op 1:26 zou ik nog geen drums doen, wat je wil is de spanning houden

hoop dat je hiermee wat verder komt! verder al een redelijk strakke plaat!

Goede punten ook Dashbeat en Gloomerz, ik zal nog eens goed spieken bij radio-edits van houseliedjes hoe zij hem op bouwen, het duurt nu inderdaad wat lang.

Ik heb nooit echt serieus gemixed en ik zal eens zien hoever ik ermee kom. Datn probeer ik ook de lead wat agressiever te maken. Sidechain ben ik een beetje klaar mee, maar misschien kan het subtiel. Dank :okdan:

Back