Katy Perry - Dark Horse [Woodkid-like Cover]

Crippless

Stamgast
Als schoolopdracht moesten we een Top-100 nummer coveren op een totaal andere manier.
Ik heb ervoor gekozen om Dark Horse van Katy Perry in een Woodkid-like jasje te stoppen

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

https://soundcloud.com/dylanviset/dark-horse

Ik ken Katy Perry niet, en het origineel van deze track evenmin. Maar wat ik hoor klinkt echt ontzettend goed!

Wie heeft dit gezongen? Nog een klein beetje werken aan het accent, maar prachtig gezongen. Vocal mag in de track misschien iets verder naar achteren, is nu heel prominent aanwezig. Muziek komt daardoor denk iets minder tot zijn recht, ik zou de verschillende sporen gaarg iets beter van elkaar kunnen onderscheiden.

Dat stuk vanaf 2:20 is heel mooi gedaan. Prima track dit! :okdan:

Ik ken Katy Perry niet, en het origineel van deze track evenmin. Maar wat ik hoor klinkt echt ontzettend goed!

Wie heeft dit gezongen? Nog een klein beetje werken aan het accent, maar prachtig gezongen. Vocal mag in de track misschien iets verder naar achteren, is nu heel prominent aanwezig. Muziek komt daardoor denk iets minder tot zijn recht, ik zou de verschillende sporen gaarg iets beter van elkaar kunnen onderscheiden.

Dat stuk vanaf 2:20 is heel mooi gedaan. Prima track dit! :okdan:

Thaanks! Vocals heb ik zelf gedaan. Ik ben nog maar net bezig met zingen en ben dit ook totaal nog niet gewend dus qua uitspraak en dingen geef ik je groot gelijk ;)

Heel erg goed gedaan.
Kun je vertellen welke sample-library's je gebruikt hebt?
Welke school zit je eigenlijk?

Woodkid is sowieso geweldig!

Thaanks allemaal! (:

Heel erg goed gedaan.
Kun je vertellen welke sample-library's je gebruikt hebt?
Welke school zit je eigenlijk?

Woodkid is sowieso geweldig!

Voor de strijkers heb ik Spitfire Albion Loegria gebruikt, voor de heftige blazers in de 'drops' Spitfire Albion I en voor de legato blazers in het eindje Albion Loegria.
Percussie is van Heavyocity Damage

Ik ben nu 2e jaars Creative Producer op het Rotterdams Conservatorium (Codarts)

En ja, Woodkid is fantastisch! haha

Knap werk. Mooi gedaan. Je kan je orchestraties nog verbeteren (echter laten klinken) door veel volume curves te tekenen. Ook bassen, cellos en violen en ook alles wat blazers is in apparte tracks en die delayen tov elkaar. ook aparte noten verschuiven binnen de diverse tracks helpt ! Zodat ze niet allemaal 1op1 hetzelfde spelen. Dit is een hels karwei, maar het benadrukt de wijze waarop strijkers en blazers in het echt spelen en klinken.
Meestal lukt zo iets niet door maar gewoon de samples te gebruiken. Op zich klinken die misschien wel goed, maar als je er een arrangement mee maakt verdwijnt dat effect.

Sorry weet niet goed hoe ik een filmpje plaats ;) Even dit proberen...

<iframe width="480" height="270" frameBorder="0" src="//media-service.vara.nl/player.php?id=310929"></iframe>

Leuk om te horen! 'k Vind het wel nog een beetje cleanerig...
Wanneer je je studie hebt afgerond, zul je wellicht de duistere dieptes ontmoeten... :-P

Was idd niet netjes van me! Jou versie is erg tof! Doet soms een beetje middeleeuws/Filmisch aan. Leuk om te zien dat je zoveel verschillende kanten met een nummer op kunt!

Back