Motif ES Demo video

Origineel geplaatst door Cheimoon
Okee, qua architectuur werkt het anders. Qua lay-out vind ik het toch wel een soort VA-synth, ook met die drie oscillatoren rechtsboven. Maar goed, qua klank is het dus niet VA, daar heb je gelijk in. (geef ik graag toe, zo belangrijk is het nou ook weer niet... ;) ) Het lijkt me trouwens wel dat de doelgroep hetzelfde is als bij VA-synths, of klopt dat ook niet?

ik heb het niet over klank, en nee, de doelgroep is ook niet op dezelfde groep als VA kopers gericht.. het is een heel andere synth..VA betekent virtual analogue, en komt neer op een virtuele subtractieve analoge synth....dus osc's, filter, envelopes etc. ... dit is iets heel anders, ook al zit er deels wel een subtractieve synth-engine in, en zitten er ook wat modellen in van oscillatoren..... het is een hele uitgebreide sampler met veel synth-invloeden....

Origineel geplaatst door olafmol
ik heb het niet over klank, en nee, de doelgroep is ook niet op dezelfde groep als VA kopers gericht.. het is een heel andere synth..VA betekent virtual analogue, en komt neer op een virtuele subtractieve analoge synth....dus osc's, filter, envelopes etc. ... dit is iets heel anders, ook al zit er deels wel een subtractieve synth-engine in, en zitten er ook wat modellen in van oscillatoren..... het is een hele uitgebreide sampler met veel synth-invloeden....

Olafmol, heb je het nu over de V-synth? Want inderdaad die zit er een beetje tussenin, heeft ook als nadeel dat ie een beetje tussen wal en schip valt, de geluidsfreaks/producers hebben liever een VA, de toestenisten pakken liever een motif.

Echte synthliefhebbers nemen een synth zoals hij is en halen eruit wat er uit te halen is. ;)

Uit een Motif kun je echt wel bliepjes muziek halen en mental gaan met de loop remix functie en niet alleen die rechtoe rechtaan standaard coverbandjes muziek hoor.

Het is zelfs zo dat ze in amerika dat soort apparaten ook verkopen omdat er zo goed 'church music' mee gemaakt zou kunnen worden. Daar is de Triton vast ook veel voor gebruikt, en die markt is redelijk groot.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Is-ie ook. Maar inderdaad, die Motif ES 8 wordt echt een vrachtwagen. Bijna terug in de tijd van de modulars...

Goede sound hè. Maar er is ook weinig alternatief, vind ik. Binnen de moderne synths (niet VA) heb je alleen de Fantom, Triton (LE) en Motif. De s03 en s08 zijn toch een beetje budgetbakken, in ieder geval, zo komen ze wel over. Synths als de XP30 zijn er geen te vinden nu. Als je dan van de dikkere sounds houdt kom je snel uit bij een Motif, denk ik.

Die expansion packs zitten er trouwens standaard toch niet in? (volgens de specs van motifator.com)

Raar dat niemand de Kurzweil K2600 heeft genoemd,,, topbak hoor, klinkt waanzinnig

Die bert smoorenburg demo van de motif was echt veel beter. Bert komt wat hyper over maar ik kreeg echt zin om zo'n motif te gaan kopen
Deze gast kent z'n eigen product schijnbaar niet echt goed getuige de manier waarop ie spreekt (uh, uhm uh, uhm, etc)
dat luistert echt heel vervelend.

wel een vette bak die motif, toch maar eens gaan kijken voor de rack versie

Origineel geplaatst door Virtual-Analog
Die bert smoorenburg demo van de motif was echt veel beter. Bert komt wat hyper over maar ik kreeg echt zin om zo'n motif te gaan kopen
Deze gast kent z'n eigen product schijnbaar niet echt goed getuige de manier waarop ie spreekt (uh, uhm uh, uhm, etc)
dat luistert echt heel vervelend.

wel een vette bak die motif, toch maar eens gaan kijken voor de rack versie

heb je het nu over een filmpje van bert die een motif demonstreert (zo ja, waar staat die dan?) of heb je hem live gezien (wat getuigt van grote moed en doorzettingsvermogen van jouw kant)?

Origineel geplaatst door shappy1010
Zo weinig intresse in wat voor vele DE droomsynth is? - Althans, zal zo´n beetje de duurste synth zijn die je kunt kopen als ie uitkomt. 3800 Euro ofzo... :r Yamaha moet toch wat betere marketing gaan doen in NL!
3800 Euro de duurste synth? Dan ken je De kurzweil k2600x AES nog neit die is gewoonweg elite! Stradivarius der workstation/sampler synths!!! :halleluja
bij Sweetwater.com voor de K2600XAES zo'n $20,995.97

Back