hulp mixer aux van post naar pre modden

cuba7000

Ouwe rot
Gezocht technische man/vrouw die me kan helpen(tegen vergoeding) met een pearl mixertje liefst in de buurt van Rotterdam

ik heb een Pearl mix 800 zeer simpel mixertje, zitten ook geen ic,s in dus dat is makkelijk op zich

nu is de aux send post fader,maar ik wil hem graag pre fader ,ik heb al een beetje geprobeerd maar kom er niet uit:(

wat je doet....

|--------|
| 0 0 0 |
|______| potmeter

gnd M S

je haalt bij de auxpots het s contact los ( meestal volstaat met een scherp mes de printbaan loskrassen.)

en dan een draadje van het S contact naar de fader ( de bovenste aansluiting, dus niet de loper.)

:mega:

nou ben lekker.. bezig gelijk nog een vraagje

deze mixer heeft 2 x stereo outs (master 1 via sliders en master 2 direct)

nu heb ik 2 potmeters zo gesoldeerd dat ik over die direct out(master 2) ook controle heb ,(potmeters die ik op de mixer toch niet gebruikte echo send en talkback out)

alleen het gekke is dat... als ik de (mod)(master 2)potmeters dicht draai dan ook het geluid master 1 beïnvloed, hij zit wel na de master slider

(ik wil namelijk de master 1 voor naar mijn geluidskaart en master 2 voor naar mijn speakers)

soldeer de potmeters direct over de masterfaders, en de uitgang van de postmetes direct naar de output.
het kan wel zijn dat je wat gain verliest, dus even uitproberen...

:mega:

Back