Sherman Mk I vs II

Ik denk niet dat de FB1 veel voordelen heeft t.o.v. de FB2, op de lagere prijs na. De extra functies bemoeilijken i.i.g. niets, ze geven enkel wat leuke opties bij. Ik heb zelf enkel de 2e versie, dus een vergelijking geven kan ik niet. Kijk zeker eens op de site van Herman, daar staan de verschil goed op uitgelegd.

http://www.sherman.be/index.php/products/filterbank

Die schakelaartjes aan de linkerkant ontbreken bij I en en twee heeft een lagere noise floor.

heb ze alle 2 gehad, de 1 had iets in zijn klankkleur wat ik leuker vond voor wat ik er mee doe

Ik heb ze ook allebei gehad.
Ik heb ze ook allebei tegelijk gehad voor langere tijd en dus veel naast elkaar gebruikt.

M.b.t. klank vind ik het verschil nihil.
M.b.t. de functionaliteit vind ik het verschil wel relevant, maar niet schokkend.
De schakelaartjes links kunnen zo nu en dan uitkomst bieden als je bijvoorbeeld een probleem hebt met gevoeligheid of tone.
De leukste schakelaartjes zijn mijns inziens de oct switch in combinatie met de track switch.
Al moet ik daaraan toevoegen dat het niet zo is dat je het filter toon-loepzuiver aan je melodie kan laten volgen.
(als iemand het op dit punt oneens met me is hoor ik het graag want het lijkt me erg leuk als dit wel kan).

Beide Shermans zijn inmiddels verkocht.
Een Sherman 2X2 is er voor in de plaats gekomen omdat ik het voor mij handiger is alle connectors aan de voorkant te hebben i.p.v. de achterkant zoals het geval was met mijn Mk1 en Mk2.

Is gewoon voor naar men airbase, overdrive en low en high pass filter.
Waarvoor gebruikte jij hem?

303
maar eerder voor melodische dingen dan standaard acid gedoe (veel gating ook mbv filter triggers)

Heb inmiddels toch maar Mk2 besteld. Iemand nog tips voor deze te gebruiken want heb vernomen dat hij soms ng moeilijk te gebruiken is in verband met gevoeligheid van het bakje.

Groeten,
Robbert

Is niet moeilijk hoor....gewoon even manual lezen (is toch wel handig bij deze bak) en lekker veel uitproberen :okdan:

Inderdaad, manual lezen om een idee te krijgen wat iedere knop ongeveer doet en dan in een neutrale instelling draaien en van daaruit experimenteren. Langzaam draaien, want bij veel functies is de 'sweet spot' vrij klein en bij andere is het effect heel snel (te) extreem. Zie het meer als instrument ipv een effectenbak.

Back