Antieke Metronoom koppelen aan DAW

coinoperator

Gevorderd Kakofonist
in de ban
Oke,
Dit wordt een leuke.

Zoals sommigen al weten zit ik zelf in de reparatie van vintage elektronica (flipperkasten)
Nou is bij mij weer eens een belachelijk (leuk) idee geboren in dat ouwe ingenieurshoofd.

Ik heb hier een metronoom staan, een oudje van duits fabricaat en loopt prima.
Ik heb FL Studio:engel: producer edition

Ik zou die MN willen koppelen aan FL en FL daar dus daadwerkelijk mee willen timen.
Vanaf de MN is dat simpel, een optocoupler die de zwaaiende stang "leest" makkie.
Daar een midisignaal van maken, zal best wel lukken.

Maar dan, is er een mogelijkheid om FL of welke DAW dan ook extern te timen?

Voor de vintage liefhebbers wordt dit natuurlijk de giller van de eeuw.8)

Emagic Unitor8 midi interface heeft een click ingang, en ik bedenk me dat er op de Atari ST ook al een C-Lab (voorloper Emagic) interface was dat dit had....

Zo'n unitor komt op mp nog wel eens voorbij - weet alleen niet of er nog Windows drivers zijn (Mac OSX werkt, heb er 3 aanhangen)...

het gaat me alleen maar om de wetenschap OF een DAW via een extern signaal kan worden geclocked...

En dat kan dus, joepie.

Nu de soldeerbout aan en fröbelen.
Optocoupler LM339 comparator, dan hebben we een logic level puls
vervolgens moet van die puls het correcte midi signaal worden gemaakt, das iets moeilijker maar daar vind ik wel iets op.

Als je dan toch origineel wil doen, waarom dan niet ineens deze :

Attachments

• klok.jpeg
    klok.jpeg
    45,1 KB · Bekeken: 125
Daarvan heb ik er al drie en bovendien zijn dat veel mooiere.:{
eentje zelfs van 200 jaar oud met zon en maanstanden.

de digitale interface ervan ga ik binnenkort ook koppelen met de Hubble voor een weergave van meteoriet passages langs Persephone.:stupid

Soldeer ze...

Soldeer ze...

het gaat me alleen maar om de wetenschap OF een DAW via een extern signaal kan worden geclocked...

Joh, ik probeer alleen maar apparatuur aan te dragen waar het mee kan, wat een betweterige reactie!

Back