Roland JX-1 Gezocht

Status
Please reply by conversation.

Dijk1983

Stamgast
Heeft er iemand nog een Roland JX-1 staan?
Ik zoek een (betaalbaar) exemplaar als polysynth backup naast me juno voor kleinere gigs en vooral voor de lol om wat met orgels en piano's te spelen.
Anyone?

Sinds de enthousiasme over mijn JX-1 zijn de prijzen wel gestegen. ;) Het is lang geleden dat ik er eentje voor de normale prijs (= 50 euro) heb zien staan. De mijne gaat voorlopig niet weg. Maar als je wat patches voor de JX-1 wilt hebben, kun je altijd bij me aankloppen. Veel kun je er niet op editten, maar het maakt de klanken net even bruikbaarder. Alternatief voor een Juno? Zeker. Klinkt het hetzelfde? In geen geval. Maar je wilt toch niet hetzelfde klinken als de originele cd, ander kun je net zo goed de cd opzetten.

Grappig dat je dat zegt van die "normale" prijs... 50 tot max 100 euro lijkt mij ook een "normale" prijs voor deze synth, maar de genoemde prijzen liggen daar ver boven soms.

Sinds jou enthousiasme over de synth? Je bent toch niet synthmania op youtube?

Het gaat me eigenlijk voor een heel groot deel om de "rock organ", de piano en wat strings (als een soort backup string machine voor de juno)
Zoals je zegt, het is absoluut geen Juno 106 vervanger of iets dergelijks, maar ik wil die niet altijd meenemen (zwaar/kwetsbaar), maar toch wel een "string-synth" hebben.

Een andere betaalbare synth die zoiets kan is eigenlijk ook prima dus als iemand suggesties heeft..?

Status
Please reply by conversation.
Back