DIY projecten (met uitgebreide instructie)?

Eurynom3

Ouwe rot
Op dit moment ben ik bezig met mijn tweede DIY project, de Ambika (van Mutable Instruments). Op de website staat stap voor stap beschreven wat je moet doen, dus zelfs voor een beginner is het mogelijk om toch iets gaafs te maken. Zie hier een voorbeeld: http://mutable-instruments.net/ambika/build/mobo

Zijn er meer websites/aanbieders die hele goede instructies hebben? Graag wel de iets duurdere projecten ( > 100 euro). Mogen zowel synths zijn als FX (zoals compressors, etc.).

Thanks iedereen :) Hoe zit het met buizencompressoren/distortions zoals deze:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=129199

Als ik google ik 'Vari-u DIY' dan vind ik bovenstaande compressor niet?

Ter informatie: ik vind de DIY-projecten vet die ook echt toegevoegde waarde leveren aan je setup. Er zullen vast simpele DIY buizencompressoren/distorions zijn maar daar ben ik naar op zoek (of ze moeten kwalitatief echt goed zijn).

Voor wat ik gelezen en gehoord heb, voegt de 1176 zeker wat toe aan je sound. Ik ga er binnenkort een bouwen :P

Zo te lezen is het een Phoenix kloon blijkbaar dus hiervan? geen idee verder. Ziet er goed uit trouwens, hoe die klinkt...?

Ik heb de echte Phoenix gehad. Helaas wegens omstandigheden weg moeten doen. Hij klonk leuk, maar vond hem niet het bedrag waard.

Die Mnats 1176 is heel fijn, vind ik.

Maar wat is nou precies je doel dan, wil je veel zelfgemaakte gear hebben of bijverdienen door allerlei projecten te maken en die te verkopen?

Mijn doel is om lekker bezig te zijn. Ik hoef er geen geld mee te verdienen. Ben op zoek naar een stukje voldoening die je krijgt als iets af is. Maar ook heel belangrijk: het moet echt een toegevoegde waarde leveren voor de 'studio'.
Stel je kan een compressor maken, en de eerste beste VST klinkt al beter dan het desbetreffende DIY bakje... dan begin ik er niet aan. Het moet iets zijn wat echt toegevoegde waarde levert :)

X0Xb0X heeft ook best nog wel redelijk uitgebreide instructies en er is een kit van te bestellen.

Back