Querist - Open Faces (ft. AP) [feedback?]

nakken7

Ouwe rot
Hallo allen,

Het schiet lekker op. Er is weer een track bijna af voor mij aankomende E.P., Spirit.

Jullie commentaar is altijd erg waardevol, dus opmerkingen hoor ik graag. Dit is één van de meer uitgesponnen spacy tracks van mijn E.P.

Je hoort eerst
- Spaanse gitaar
- Acoustische gitaar
- Moog minitaur
- Drums live opgenomen, afgemixt en daarna gesampled
- String ensemble
- Fender stat
- zang

Halverwege draait de plaat langzaam om tot een elektronische plaat
- Spaanse gitaarloopje wordt een synthloop via de ESP van de MS-20, klinkt daardoor haast gesequenced
- leadgitaar wordt ondersteund door een polyfone synthpartij die ik met mijn ms-10 meerstemmig heb opgenomen.

https://soundcloud.com/querist/open-faces-ft-ap

Dus, wat vinden jullie er van?

:okdan:
Beetje minder reverb graag, maar verder :luv:

leent zich ook goed voor een remix-contest :)

Hey lekkere track.. lekker ook dat slepende, experimentele, experimentele ritme. :okdan:
Drums (en de gehele mix eigenlijk wel) mag nog wel een lift hebben in het hoog. :) akoestische gitaar heeft dat heerlijke sprankeltje in het top hoog weer wel.. en eh.. stratje klinkt ook fantastisch btw :)

Verder ben ik het met mijn bovenbuurman eens. Vind dat de vocalen voor het mooie misschien iets te diep in het verb/delay sausje zijn gedoopt.. mag ietsje subtieler qua fx .
Sommige, meer lead-achtige passages lijken wel iets droger qua fx.. wat ik dan prettiger vind luisteren. :)

ik vind de drums behoorlijk mak klinken in het geheel.
nie bang weze daarmee!

Thanks allemaal, daar kan ik iets mee. Deze gaat later weer offline, en er komen er nog een paar.

ik vind de drums behoorlijk mak klinken in het geheel.
nie bang weze daarmee!

Wat bedoel je daar mee? Ik vind hele erg bewerkte drums niet zo bij dit type nummer passen, maar misschien begrijp ik niet goed wat je bedoelt...

De drums mogen inderdaad wat meer 'snap' hebben, ze klinken erg ver weg en weinig gedefinieerd.

Misschien komt het door mijn brakke koptelefoon, dus hecht er niet teveel waarde aan: volgens mij zit doe boel zichzelf in het midden enorm in de weg, mede door de dichtsmerende reverb.

Als compositie wel enerverend, bouwt interessant op naar de electronica.
Zang van de 'aaaaaah' is niet overal even strak, maar dat voegt wel weer wat toe aan de sfeer.

Back