Top40 dancetrack gemaakt maar nog niet tevreden ....wie heeft er nog tips?

michielhemmer

Stamgast
Dag,

Klik op de link om onze demoversie te beluisteren: https://app.box.com/s/41fx16ybze0oqa02ux9p

De vocal moet ik nog opnieuw doen (dat is een onetake haha) maar mijn vraag zit hem juist in het gedeelte na de climax.

We willen een afrojack "losgaan" gedeelte creeeren maar het klinkt nog niet goed genoeg.
Wat zouden we moeten doen kwa sounds of andere dingen om dit op dat niveau te krijgen.

Denk aan : het losgaan gedeelte in "ten feet tall" van afrojack als voorbeeld.

Alvast bedankt voor jullie meedenken.....:)

de sidechain op de sawlead mag nog véél harder en een aggressieve snare op de kick
tevens heb je nog wel een of 2 extra pads of meer contrast. nodig om hem daar op te vullen met wat tegen melodieën, hij is een beetje braaf nog.
hij klinkt nu meer scooter off bass tekno, wel een lekkere track als straks alles samenvalt

De vocalen zitten niet on the grid en mogen strakker getune'd worden (ze zitten er soms nog naast). Overgangen zijn te abrupt. Hoop geluidjes die nog stukken meer mogen hebben in het midden. De gitaar op het laatst is veel te zwak; eindig met een echte knal, niet met een fade-out.

Strippen en opnieuw opbouwen.

de lead melodie wringt met dat geluidje wat hetzelfde speelt als de bas..

Mix mag wat sprankelender...

Voor de rest klinkt het zoals een 538 plaatje.. dus ok..
Dat gitaartje geeft het de top 40 touch vind ik..

Bedankt voor het luisteren jongens.......ik ga het allemaal mee nemen.

Snelkookbami: ik snap dat onze geluiden niet voldoen maar wat voor sounds moet ik zoeken en het lijkt alsof hij bijna niks gebruikt kwa sounds maar dat zal wel niet zo zijn hahaha

Yoozer: goeie tip over dat mid!.... Met een knal eindigen is niet zo moeilijk dus misschien doen we dat wel

Ralphie: we hebben al wel geprobeerd om meerdere sounds tegelijk te gebruiken maar op 1 of andere manier werd het er niet beter van ......we doen waarschijnlijk iets fout? Afrojack lijkt juist hele simple melodieen te gebruiken dus wat bedoel je met tegen melodieen?

Bedankt voor het meedenken want dat houdt ons lekker fris en blijft leerzaam.

Oja die vocal komt nog wel goed hoor zoals ik al aangaf het was een "onetake" dus verder niet veel meer aangedaan (op de plugins na dan haha)

vind het wel mooi;veel sidechain en toch helder..de stem is overduidelijk autotune..of ben ik mis?

Hm... Er klopt nog erg veel niet aan om echt radio waardig te zijn, om eerlijk te zijn.

1. De mix: De kick is niet de geschikte kick voor zo'n track. De sounds zijn ook niet helemaal geschikt. Het geheel is door alle compressie veel te tam en dof geworden. Ik denk dat je, als je alle compressie overal af gooit, al een veel betere mix hebt (behalve je fx compressie).
2. De gitaar ligt tegen de groove in
3. Vocal ligt, zoals gezegd niet helemaal strak, en je T-pain fx trekt m soms naar de verkeerde noot.
4. Je gitaar mag veel meer body hebben. Nu heeft ie alleen boven de 1,5khz wat signaal, maar je mag een akoestische gitaar in zo'n plaat makkelijk op 300hz laten beginnen.
5. Werk in de piano partij met verschillen in Velocity. Dan lijkt het wat meer "echt". Denk ook eens aan het gebruik van het sustain pedaal
6. Op "dream" (in het coulpet) klopt een noot in je akkoord niet (51 sec)

Als je dit in een goede studio laat mixen, denk ik dat je een leuke plaat krijgt!

Ik ben het eigenlijk wel erg met Pimpampeter eens.

De piano mist echt de punch, maar ook de lagere bastonen van de piano klinken niet spannend door. Al met al is de piano te vlak naar mijn mening. Velocity zou zeker helpen en wellicht een andere piano of anders EQen.

Wellicht dat je ook iets meer kunt werken met verschillende lengte van de noten in je synth lead en af en toe even wisselen in het patroon. Het klinkt nu wellicht te "slaperig". Dan klinkt het zo pianorol achtig, als je begrijpt wat ik bedoel.

Op mijn hoofdtelefoon klinkt het allemaal (door de compressie) erg dicht, ik krijg het er een beetje benauwd van.

Wel lekker bezig hoor en van de zijkant oordelen is natuurlijk ook lekker makkelijk...zegt de man met 100 snippests ;)

Pimpameter en vasc........erg goeie feedback !! Heerlijk om er nu weer met een frisse kijk aan te gaan werken.

We gaan eens terug naar de basis zonder alle compressie en beginnen opnieuw met de mix.
Zoals ik al eerder aangaf ...die vocal komt goed dit was een onetake dus verder niks mee gedaan

Nog tips voor een goeie studio of DJ dit wil of kan mixen in dit gengre?

Ik vind top40 dance tracks over het algemeen bagger en jouw track heeft daar inderdaad wel iets van, maar dat is dus als compliment bedoeld. De vocalen voldoen echt aan wat je wilde. Die zijn helemaal prima. De rest is alleen wat zwakjes. Meestal heeft een hit nog iets catchy nodig wat blijft hangen. Dat mis ik in jouw nummer. Er ontbreekt een hoogtepunt. Wat ook opvallend is, is dat de sounds vrij minimaal zijn als de vocalen klinken en juist voller/drukker worden als de vocalen weg zijn. Ik zou zeggen laat het allemaal knallen op een gegeven moment. Op 1.30 is een mooi moment daarvoor. Ik zou een soort van refrein toevoegen met vocalen er dus bij. Succes ermee!

Back