Roland PG-300 sysex

biomoid

F.T.W.A.
Hallo,

Mijn PG-300 stuurt af en toe uit zichzelf sysex berichten van een aantal parameters(met name de VCF Key Follow), de faders die deze parameters aansturen lijken ook niet goed te reageren dus ik denk dat ze hun beste tijd hebben gehad.

Iemand tips of een idee wat ik kan doen voordat ik contact ga zoeken met Roland?

Als je een beetje handig bent kun je kijken of je de fader kan openmaken en de koolbaan kan schoonmaken.

Ik heb deze tip ergens op het SF gelezen en ik gebruik hem tegenwoordig ook voor mijn potmeters:
Eerst even schoonmaken met wat water op een wattenstaafje, daarna met 96% alcohol (krijg je bij Kruidvat). Daarmee krijg je ze prima schoon. Daarna kun je er nog een dun filmpje conctactspray op wrijven met een wattenstaafje, dan glijdt-ie tenminste soepel.

Ik heb de faders schoongemaakt met een beetje water, helaas waren mijn wattenstaafjes iets te dik dus heb ik het creatief moeten oplossen om er goed bij te kunnen. Ik heb ook gelijk die zwarte 'bescherming' van de faders afgehaald, dat spul brokkelde ook langzaam af en vervuilde de faders.

De VCF Key Follow blijft nog wel een beetje gevoelig, misschien nog een keer goed met alcohol schoonmaken, maar op dit moment kan ik weer zonder zorgen mijn Juno programmeren. Bedankt voor de tips! :)

Die zwarte foam heb ik bij de hobby winkel gehaald, Kan het weer jaren mee.

Back