logic X switch opnemen

VL7

Al vintage van mijzelf
hi,
als ik in logicx een parameter wil veranderen van een effect over een audiospoor van aan naar uit, tijdje wachten en weer een keer, hoe doe ik dat?
(ik heb mijn Hammond opgenomen, leslie ff zonder microfoons dus dan maar een leslie uit logic zelf, switch voor slow,stop, fast, hoe automatiseer ik dat?):stupid

Simpel gezegd: door de juist automation parameter te selecteren. Kies je track, zorg dat automation te zien is, en dan zie je een menuutje waarin alle plugins staan en per plugin de parameters. Daar vind je voor bv. Rotor (ik neem aan dat je dat effect gebruikt) de parameter Rotor Speed. Die kun je dan veranderen net zoals je andere automation parameters kunt veranderen. Als je een effect echt uit wilt schakelen, een bypass dus, staat dat vreemd genoeg onder "Main", als "Insert #... Bypass".

In Logic X kun je (denk ik) ook gebruik maken van de smart controls voor het effect. Gewoon op "opnemen" zetten en aan de knoppen draaien (maar ik heb het nog nooit voor effecten geprobeerd).

Joepie

Joepie

8)Tgv, dank voor je supersnelle antwoord!
Ik ga het meteen proberen. Eerlijk gezegd heb ik het nooit in de handleiding gelezen dus te gek dat je mij op weg helpt.:halleluja

Wat een geweldig forum toch, je hebt mij geweldig geholpen, weer wat geleerd!

Wat veel sneller werkt is de automatisering van de track op TOUCH zetten. Als je Logic nu laat lopen en de parameter die je wilt automatiseren beweegt (of aan/uit klikt) wordt dit automatisch opgenomen als automatisering. Op deze manier hoef je niet door alle menu's te lopen van je plugin.

Zet wel de automatisering terug op READ anders worden alle parameters die je veranderd opgenomen!

Of op pauze record zetten, switch omzetten, van pauze record af halen. Als het goed is write ie dan de schakeling weg.

Het

Het

Antwoord gegeven dus kan op :slotje:

Zet wel de automatisering terug op READ anders worden alle parameters die je veranderd opgenomen!

De hoeveelheid, uhm, onverwachte situaties waar dat me in heeft gebracht zijn ontelbaar.

Back