Limiter voor modular live sessie

Status
Please reply by conversation.
D&R?

Wil je hardware?
In geval van software, ik gebruik IKMultimedia brickwall limiter voor al mijn synth experimenten.

Ik gebruik al jaren een dbx166xl . Het zijn echt prima all-round compressors/limiters/gate voor het geld. Ik gebruik zelf vaak de gate van de 166xl om mijn hihats nog net iets korter te maken, en dat doet die prima op 1/16th / 140bpm :). De limiter functie heb ik vaak gebruikt in live situaties en heeft mij ook daar nooit teleur gesteld. Ik ken de 166a persoonlijk niet maar ik denk dat het niet veel verschilt met de 166xl en zou er dus gewoon voor gaan voordat iedereen je hier een andere compressor gaat aanbieden. voor je het weet moet je van iedereen een RNC ofzo kopen :P

Heb mn zinnen gezet op de 166a. Een gast op een compressor limiter special site (die bestaan blijkbaar) geeft aan dat 166 eigenlijk de beste keuze is. Maar niet meer te krijgen. De 166a en xl zijn enigszins vergelijkbaar maar de 166a ligt het dichtste bij de original. En heeft dus de voorkeur.

Dus: wie heeft een 166a in de aanbieding? Op ebay nu een te koop voor 119 euro. Wie een betere aanbieding heeft, mag t zeggen.

ik gebruik een 3630 van alesis. compressor/ limiter. werkt oke, is analoog dus geen risico's met digitaal clipping. en stereo en ca 50-75 euro

Daar heb ik er nog wel eentje van over.....voor 50 euro kan je hem komen halen.

nou,
als limiter kan er ntoch niet veel fout gaan lijkt me...
meningen zijn verdeeld

Status
Please reply by conversation.
Back